شهردار تبریز:

شهردار تبریز: در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خلاء های قانونی مرتفع شود/ مقابله فیزیکی جوابگو نیست

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۷:۵۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴۴
شهردار تبریز: در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خلاء های قانونی مرتفع شود/ مقابله فیزیکی جوابگو نیست
شهردار تبریز خواستار ارائه راهکارهای قانونی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در جلسه شورای شهر با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر تبریز گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز به شکل فعلی و فیزیکی دیگر اثرگذار نیست، چون در این صورت ما باید حتما 24 ساعته در همه محلات مأمور بگذاریم تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.

او افزود: در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز، ضعف قانون از یک طرف موجب می شود تا فرد به راحتی ساخت و ساز کند و از طرف دیگر قانون نیز به ما اجازه نمی دهد وارد حریمی شویم که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت می گیرد. چرا که ما قانونا حق ورود به محوطه و داخل ساختمان را نداریم، مگر اینکه حکم داشته باشیم.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به شفاف نبودن قانون در این مورد، گفت: تا ما بخواهیم پرونده تشکیل دهیم و موارد ساخت و ساز غیر مجاز را در ماده 100 مطرح کنیم، مالک طبقه دوم و سوم را هم می سازد.

شهین باهر اظهار کرد: شورای اسلامی شهر محل سیاست گذاری و تصمیم گیری در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز است تا بتوانیم بر اساس آن عمل نماییم و مقابله کنیم. 

او گفت: در حال حاضر ما اعلام کرده ایم در بافت های فرسوده پروانه رایگان می شود، اما با این وجود، متاسفانه بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز را هم در همین مناطق شاهد هستیم.

شهردار تبریز در پایان یادآور شد: پیشنهاد می کنم بابت صدور پروانه رایگان در بافت های فرسوده، چک تضمین اخذ شود تا اگر تخلفی در مراحل احداث و اجرا صورت گیرد، بتوانیم چک ها را پس از طی مراحل قانونی به اجرا بگذاریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز