ثبت ۱۱ اثر تاریخی غیرمنقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۰:۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۱۳۶۹
ثبت ۱۱ اثر تاریخی غیرمنقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از ثبت ۱۱ اثر تاریخی غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی و حفاظت از ابنیه و محوطه‌های تاریخی، پرونده ۱۱ اثر تاریخی- غیرمنقول استان، پس از بررسی و تأیید کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور، در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از میان ۱۱ پرونده ثبتی استان، پنج پرونده متعلق به شهرستان تبریز و شش پرونده به آثار تاریخی شهرستان‌های استان تعلق دارد.

 وی با اشاره به ثبت پنج اثر تاریخی از شهرستان تبریز در جلسه اخیر کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور گفت: در این جلسه  خانه وراث طوبائیه (منتسب به باقرخان)، مدرسه سمیه (کنسولگری سابق آلمان)، خانه ارجمند، حمام نوبهار و خانه اصغر نژاد از تبریز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حمزه‌زاده به آثار تاریخی ثبتی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: طی تأیید کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور، ثبت ملی «خانه عامر» شهرستان اهر، «حمام شندآباد» شهرستان شبستر، «خانه خیابانی» شهرستان مراغه، «مجموعه ایلخانی اسفستان» و «مسجد محله پایین روستای قلعه جوق» شهرستان سراب و «مسجد قرمز» شهرستان بناب نهایی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز