مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

اختصاص اعتبار ۳۱ میلیاردی برای بازسازی مسیل داخل روستای قوزلوجه عجب‌شیر

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۲:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۰۲۵۶
اختصاص اعتبار ۳۱ میلیاردی  برای بازسازی مسیل داخل روستای قوزلوجه عجب‌شیر
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از اختصاص 31 میلیارد ریال اعتبار برای برای بازسازی مسیل داخل روستای قوزلوجه در شهرستان عجب‌شیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی کرمی در بازدید از روند بازسازی حاشیه این مسیل افزود: خانه هایی که در حریم این مسیل وجود دارد باید با رعایت حریم قانونی عقب کشی کنند تا از بحران های احتمالی در این مکان جلوگیری شود.

وی از مشخص شدن پیمانکار طرح بازسازی مسیل این روستا خبرداد و گفت: با مشارکت مسوولان استانی و شهرستان  و اهالی،  کانل چهار متری و محل های عبوری از دو طرف کانل در این مسیل ایجاد خواهد شد.

کرمی همچنین با اشاره به تخصیص وام به خانه های خسارت دیده در اثر سیل،  افزود: خانوارهایی که خانه هایشان کامل تخریب شده اند وام ۵۵میلیون تومانی چهار درصدی و ۲۵میلیون تومانی بلاعوض می گیرند به ۲۰ مورد نیز که نیاز به تعمیر دارند وام های ۱۵میلیونی با کارمزد چهار درصد و پنج میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

فرماندار عجب‌شیر نیز در این بازدید گفت: سیل روز بیست و یکم تیر ماه سال گذشته در بخش قلعه‌چای این شهرستان،  بیشترین خسارت را به  روستای قوزلوجه وارد کرد که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما خسارات‌ زیادی را به معابر داخل روستا ها و پل بین مزارع و منازل وارد کرد.

عادل اصغرپور با اشاره به اینکه خانه‌های اطراف رودخانه ها و مسیل ها همچنان در خطر سیلاب قرار دارد افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون رعایت حریم و قانون در اطراف رودخانه ها و مسیل ها غیر قانونی است و دهیاران و مسوولان مربوطه باید از این گونه ساخت و سازها جلوگیری کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین به همراه مدیرکل فرماندار عجب شیر و مدیرکل بنیاد مسکن استان از روند اجرای طرح هادی روستای یایچی و سنگ‌‌فرش روستای آلمالو بازدید ‌کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز