رییس اتاق تبریز در ارتباط تصویری با سفیر ایران در هند:

نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم/ آمادگی برای توسعه تجارت با هند

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۵:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۴۶۶۱
نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم/ آمادگی برای توسعه تجارت با هند
رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یونس ژائله ظهر امروز در جلسه ویدیوکنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: بخش خصوصی کشور درگیر برخی بروکراسی های اداری بوده و همین امر کار را برای تمامی صادرکنندگان سخت کرده است. صدور بخشنامه ها و دستورات جدید و خلق الساعه، سبب عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در شیوه های تجارت گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم تا در این خصوص از کل جهان عقب نمانیم.

ژائله ادامه داد: تجارت ایران و هندوستان یک طرفه نبوده بلکه دوطرفه است و علاوه بر ضرورت بهبود صادرات به این کشور، قطعا به واردات برخی محصولات از این کشور نیز نیاز خواهیم داشت و به همین دلیل باید به فکر توسعه تجارت دو جانبه با هندوستان باشیم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز، حمایت دولت را در این مسیر لازم و ضروری عنوان کرده و گفت: گاه اطمینان لازم برای فعالیت تجاری فعالان حوزه تولید و صنعت استان ایجاد نشده و این تاجر نمی تواند وارد فضای رقابتی شده و اطمینان لازم را در طرف تجاری خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: تجارت با هندوستان نیازمند سیاست های خاص خود بوده و تلاش مضاعفی می طلبد. برای شروع و گسترش تجارت با این کشور باید شرکتی را انتخاب کنیم که در این کشور سرمایه گذاری کرده و تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای این تجارت را فراهم کند تا بدین وسیله شاهد ایجاد مرکز سرمایه گذاری برای استان باشیم.

ژائله افزود: بخش خصوصی آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای همکاری دوجانبه با کشور هندوستان را داشته و آماده تبادل هیات های تجاری با این کشور است.

 

نظر شما