مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

حساس سازی گروه های مرجع مهم ترین رسالت کارشناسان حوزه جوانان است

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۷:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۱۷۷۸
حساس سازی گروه های مرجع مهم ترین رسالت کارشناسان حوزه جوانان است
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی حساس سازی گروههای مرجع در رابطه با حوزه جوانان را مهم ترین رسالت کارشناسان این حوزه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایوب بهتاج در جلسه رئیس و کارشناس جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستانهای استان که به صورت آنلاین برگزار شد اظهار کرد: کسب رتبه اول حوزه جوانان توسط اداره کل استان مرهون تلاش معاون محترم، گروههای ستادی و شهرستانها در این حوزه است.

او ادامه داد: موضوعی که می‌خواهم همه روسای محترم شهرستان ها آن را رعایت کنند این است که حساسیت فرماندار محترم شهرستان متبوع خود را در خصوص حوزه جوانان برانگیزند و صرفاً به نامه ‌نگاری‌های اداری بسنده نکنند و برای تعالی این حوزه تلاش وافری داشته باشند. در خصوص جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان عرض می کنم که برخی از شهرستان ها در این خصوص پیشگام هستند و به طور مستمر جلسات خود را برگزار می‌کنند که از این بابت قدردانی می کنم ولی بعضی از شهرستانها همت کافی برای برگزاری جلسات ستاد ساماندهی و کمیته های تخصصی آن را ندارند که آنها باید خود را به سطح استانداردهای کمی و کیفی این موضوع برسانند و برای پیگیری مصوبات جلسات ستاد ساماندهی شهرستان حتماً رونوشتی از این صورتجلسات به اداره کل ارسال گردد تا از طریق ستاد استانی نیز پیگیری های لازم برای تحقق مصوبات در شهرستان انجام پذیرد چرا که استاندار محترم و معاون محترم سیاسی اجتماعی توجه ویژه به موضوع جوانان و جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان دارند.
 
بهتاج افزود: در جلساتی که با فرماندار محترم شهرستانها حضور دارم عمدتاً از فقدان کیفیت لازم در مباحث ستاد ساماندهی گلایه دارند و این به این مفهوم است که رئیس محترم اداره شهرستان و کارشناس جوانان باید تلاش بیشتری نسبت به تهیه موضوعات روز و گرداوری محتوای لازم برای بحث و بررسی در این خصوص به کار گیرند و برای پیش بردن این هدف و رسیدن به موضوعات و مباحث مشترک در حوزه جوانان حتماً ارتباط مستمری با معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل و گروههای ستادی آن داشته باشید تا تنوع مباحث و مطالب ستاد ساماندهی به شما عزیزان ارائه شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اظهار داشت: من از فعالیتهای گروه های ستادی معاونت فرهنگی و امور جوانان رضایت کامل دارم و اگر وضعیت کرونایی حاکم بر استان که در حال حاضر عمدتاً قرمز است مرتفع شود سریعاً جلسه روسای شهرستان‌ها را برگزار می‌کنیم ولی در این فرصت باقی مانده تا جلسه حضوری، مطالب و مباحث مربوط به حوزه جوانان در شهرستان را به جلسه بیاورند تا مورد واکاوی و بررسی بیشتر قرار بگیرد.
 
امیر تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی رئیس و کارشناس حوزه جوانان هر یک از شهرستان های استان به نقش کلیدی جوانان در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: جوانان با مطالبه گری خود می‌توانند در هریک از سازمان های مردم نهاد به طرح موضوعات و مسائل و دغدغه های جامعه بپردازند. در یک بازبینی اجمالی به عملکرد سال ۱۳۹۹ می توان دریافت که چه شهرستان هایی نسبت به جذب منابع حوزه جوانان و اجرای برنامه های مرتبط موفق بودند و نباید به بهانه کرونا و شرایط کنونی کشور از فعالیت بایستیم بلکه باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای بر اساس جو حاکم بر کشور و استان داشته باشیم.
 
او در خصوص تاسیس سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان گفت: امروز حضور جوانان در سمن های مردم نهاد سازمان های مردم نهاد نکته اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بدین وسیله جوانان متخخص، فعال و علاقه‌مند به موضوعات تخصصی می‌توانند علاوه بر کسب تجربه، در مسیر پویایی و توسعه فرهنگ تلاش، کارآفرینی، تولید و نظایر اینها گام بردارند.
 
حسین دهقان رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل نیز گفت: موضوعاتی که در حوزه ساماندهی امور جوانان با آن سر و کار داریم طیف عظیمی از فعالیت‌های یک کشور است. مراکز مشاوره ازدواج، طرح های ملی، طرح های فراگیر ملی، غنی سازی اوقات فراغت، جشنواره جوان حضرت علی اکبر علیه السلام که منجر به سنجش و انتخاب برترین های حوزه های مختلف استان در رده سنی جوانان می شود، موضوعات ظریفی است که من و هماکرانم در استان مجدانه پیگیر انها هستیم.
 
حسن مرادی رئیس گروه اجتماعی اداره کل مطالب تخصصی در خصوص فرآیند تاسیس سمن ها مطرح کرد و نسبت به فعالیت کارشناسان جوانان شهرستان ها در رابطه با تاسیس سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان در رشته های مختلف سخن گفت.
 
آریا منش رئیس گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به لزوم توجه جدی به فرهنگ سازی ورزش در دوران کرونایی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان استان تاکید کرده، گفت: مناسک عبادی و مراسم مذهبی که در بین ورزشکاران استان و اعضای سازمان های مردم نهاد برگزار می شود از جمله مواردی است که توجه جدی به آن داریم و حمایت‌های لازم از برنامه های فرهنگی تربیتی و مذهبی را به کار می بندیم.

 

 

 

نظر شما