استاندار خواستار شد:

ضرورت توجه مجلس و دولت به افزایش بودجه مناطق عشایرنشین

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۰۸:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۲۰۳۴
ضرورت توجه مجلس و دولت به افزایش بودجه مناطق عشایرنشین
استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه مجلس و دولت به افزایش بودجه مناطق عشایرنشین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار رییس سازمان امور عشایر ایران و تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی با وی گفت: رسیدگی به مشکلات و مطالبات عشایر، نیازمند یک عزم جدی در بین نمایندگان مجلس و مسئولان دولت است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب در زمینه تولید محصولات غذایی استراتژیک و خودکفایی کامل در زمینه تولید محصولاتی همچون گوشت، گندم و جو تاکید کرد و ادامه داد: اهمیت این موضوع در زمان‌هایی همچون شرایط کرونایی فعلی، دوچندان می‌شود.

شاهین علایی مقدم، رییس سازمان امور عشایر ایران نیز در این جلسه عشایر را انسان‌هایی دوستدار طبیعت و مهربان معرفی کرد و ادمه داد: بدون شک، نقش عشایر در تحقق توسعه پایدار، نقشی مهم و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: بسیاری از عشایر کشور، خواستار استفاده از آب مجازی برای کاهش فشار بر سفره‌های زیرزمینی منابع آبی هستند که خوشبختانه برنامه ریزی‌های مناسبی در این زمینه آغاز شده است.

وی تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر را یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های سازمان امور عشایر ایران دانست و ادامه داد: با اتحادیه مرکزی نیز در این زمینه، هماهنگی‌های بسیار موثری انجام شده است.

علایی مقدم با اشاره به تولید 450 هزارتنی محصولات لبنی کشور توسط عشایر ابراز کرد: محصولات تولیدی این عزیزان باید برندسازی شده و با افراد که از نام و برند عشایر، سواستفاده می کنند برخورد شود.

وی همچنین از وجود بیش از هشت هزار گونه گیاهان دارویی در مناطق عشایری کشور خبر داد و افزود: متاسفانه آن چنان که باید و شاید از این ظرفیت در زمینه تامین نیاز داخل و همچنین صادرات به سایر کشورها استفاده نکرده ایم.

به گفته وی، 150 میلیارد ریال برای تامین آب شرب عشایر، 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر در روزهای آتی به استان تخصیص می‌یابد و در ماه‌های آتی نیز 500 دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

کریمی، نماینده مردم بابل، حاتمی، نماینده کلیبر، خداآفریین و هوراند و همچنین داوودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از آمادگی قوه مقننه برای اصلاح برخی قوانین به نفع عشایر و توجه به افزایش سهم و بودجه استان های عشایر نشین در بودجه های سال آتی خبر دادند.

آخرین وضعیت واکسیناسیون جمعیت دامی استان در مقابل بیماری‌های مختلف نیز توسط امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان ارائه شد.

 

 

نظر شما