مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تشریح کرد:

نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۰:۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۳۷۲۰
نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز نرخ معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اصغر آدی بیگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه معاینه فنی به عنوان خدمات فنی و زیر ساختی در بحث کنترل خودروها محسوب می شود و تابع تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کروناست با این وجود، در ایامی که محدودیت فعالیت برای بیشتر مشاغل اعمال می گردد نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

اصغر آدی بیگ افزود: با توجه به فعالیت مراکز ششگانه معاینه فنی خودرو در شهر تبریز، تعداد مراجعه در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ به مراکز معاینه فنی ۳۵۱۵۱ دستگاه خودرو بوده که میانگین روزانه ۵۶۰ الی ۶۰۰  می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل و محدودیتهای تردد، کاهش محسوسی نداشته است. از تعداد خودروهای مراجعه کننده به مراکز ششگانه،  ۲۵ در صد از شاخص ترمز، ۳۷ درصد از شاخص آلایندگی، ۲۴ درصد از وضعیت ظاهری، ۱۰ درصد از شاخص کمک فنر و ۴ درصد نیز از شاخص انحراف محور مردود شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری در اکثر شاخص ها داشته است.

وی در ادامه گفت: خودروهای سواری شخصی تولید داخل مدل ۱۳۹۵ و ماقبل، خودروهای عمومی تولید داخل مدل ۱۳۹۸ و ماقبل و خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی می باشند و نرخ معاینه فنی خودروها امسال به شرح زیرمی باشد.

خودروهای سبک بنزین سوز:  ۴۷۰/۰۰۰ ریال

خودروهای سبک دوگانه سوز تک مخزن:  ۲۷۵/۰۰۰ ریال

خودروهای سبک بنزین سوز:  ۴۲۵/۰۰۰ ریال

انواع موتور سیکلت:  ۱۲۰/۰۰۰ ریال

و در صورت مردودی هزینه مجدد برا ی خودروها ۱۰۰/۰۰۰ ریال می باشد.

نظر شما