رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

دادگستری آذربایجان شرقی جزو ۵ استان برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۸۴۴۷
دادگستری آذربایجان شرقی جزو ۵ استان برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم
رئیس کل دادگستری استان گفت: از لحاظ توفیق در پیشگیری از وقوع جرم بر اساس آخرین آمار آذربایجان شرقی جزو 5 استان برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست مشترک با اعضای مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص موضوع تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: به طور کلی روزانه 30 هزار نفر به دادگستری های استان مراجعه می کنند که از این تعداد تنها 20 هزار نفر به مجتمع های قضایی تبریز مراجعه کرده و 10 هزار نفر نیز به مجتمع های قضایی سایر شهرستان ها مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های ابلاغی رئیس قوه قضائیه مبنی بر تکریم ارباب رجوع اقداماتی انجام شده است، افزود: دوره جدید از سوی رئیس محترم قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین اژه ای به عنوان دوره تحول قضایی و تعالی نامگذاری شده و بر ادامه برنامه تحول قضایی و تکریم ارباب رجوع تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه از اقدامات موثر در تکریم ارباب رجوع می توان به سیستم راه اندازی نوبت دهی الکترونیکی اشاره کرد، ادامه داد: همچنین به منظور تکریم ارباب رجوع ضمن بازدیدهای سرزده از مجتمع های قضایی در استان ملاقات های عمومی مستمر مسئولان قضایی به صورت چهره به چهره با مردم برای بررسی مشکلات قضایی برگزار می شود.

وی بیان کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و همکاران اداری و قضایی و رسیدگی سریع تر به مشکلات قضایی مردم در نقاط مختلف مجتمع های قضایی در نقاط مختلف استان احداث شده است.

خلیل الهی ادامه داد: از حیث صلح و سازش با برنامه ریزی های انجام شده در سه ماهه اول سال جاری با 44 درصد افزایش در صلح و سازش دادگستری استان به رتبه 5 کشوری را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از لحاظ توفیق در پیشگیری از وقوع جرم بر اساس آخرین آمار آذربایجان شرقی جزو 5 استان برتر کشور است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه میزان پرونده های  ورودی به دستگاه قضایی استان در سال 98 به میزان 640 هزار و در سال 99 حدود 710  هزار پرونده بوده است، اضافه کرد: به لحاظ پرونده های مختومه شده 640 هزار پرونده در سال 98 و 710 هزار پرونده در سال 99 مختومه شده، به طور کلی میزان پرونده های ورودی به دادگستری استان 36 درصد در سال 99 نسبت به سال 98 افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال 99 با وجود شیوع بیماری کرونا و وضع حاکم بر جامعه به دلیل بیماری و مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت یک دوم و یک سوم ادارات و سازمان در کل کشور، دستگاه قضایی استان به دلیل نوع کار قضایی و به این دلیل که کار قضایی تعطیل نشود با تمام ظرفیت کار کرده و میزان کارکرد دستگاه قضایی استان نسبت به سال های دیگر بیشتر بوده است.

خلیل الهی اضافه کرد: متاسفانه در سال گذشته 60 درصد پرسنل دستگاه قضایی در استان مبتلا به کرونا شدند و 12 نفر اعم از قاضی، کارمند و عضو شورا فوت کرده است.

 

نظر شما