استاندار آذربایجان شرقی:

انتخاباتی سالم برگزار کردیم/ تجربیات انتخاباتی مستندسازی شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۸:۴۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۸۷۸۵
انتخاباتی سالم برگزار کردیم/ تجربیات انتخاباتی مستندسازی شود
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات در استان، گفت: شاهد برگزاری انتخاباتی سالم بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست فرمانداران استان، گفت: دولت دوازدهم از جمله دوره‌های سخت مدیریتی به لحاظ افزایش فشارهای اقتصادی، تحریم، کرونا و بسیاری از حوادث و رخدادهای دیگر بود.

وی ادامه داد: به‌رغم تمامی این مشکلات، مدیریت امور استان در سایه عنایات خداوند متعال و همراهی و همدلی مردم و مسئولان، به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات در استان، اظهار داشت: با وجود نگرانی‌های مربوط به امنیت انتخابات و توطئه‌های معاندان نظام، حتی یک صندوق در استان جابه‌جا نشده و شاهد برگزاری انتخاباتی سالم بودیم.

پورمحمدی با بیان اینکه حراست از تک‌تک آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: فرمانداران و هیأت‌های اجرایی تعامل خوبی با هیأت نظارت استان داشتند و امیدواریم در روزهای آینده نیز شاهد تایید صحت انتخابات در حوزه‌های باقیمانده باشیم.

وی خواستار اصلاح قوانین مربوط به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد و اظهار داشت: ضروری است از اعمال نظرات شخصی در بررسی صلاحیت داوطلبان خودداری شود.

پورمحمدی همچنین از فرمانداران و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات در استان خواست که اطلاعات مربوط به انتخابات را مستند و مکتوب کنند و گفت: باید اشکالات و نواقص را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات‌های بعدی رفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تغییر و جابه‌جایی مدیران در دولت بعدی، امری طبیعی است، اظهار داشت: فرمانداران و مسئولان اجرایی مکلفند که همچون اولین روز قبول مسئولیت، به انجام وظایف و خدمت به مردم بپردازند و از تغییرات مدیریتی در مجموعه خود خودداری کنند.

پورمحمدی با اشاره به وضعیت ثابت آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد تا دچار وضعیت بدتری نشویم.

دبیر ستاد انتخابات استان و مسئول کمیته حراست و استعلامات این ستاد و تعدادی از فرمانداران نیز به بیان مسائل مربوط به انتخابات اخیر پرداختند.

 

 

نظر شما