معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

گشت‌های نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان افزایش یابد

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۸:۵۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۸۸۰۱
گشت‌های نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان افزایش یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به افزایش آمار ۱۴ درصدی تصادفات در جاده‌های استان، خواستار افزایش گشت‌های نامحسوس در محورهای مواصلاتی شد و گفت: سرعت غیرمجاز عامل اصلی بیشتر این تصادفات بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، افزود: عدم توجه به جلو، استفاده از موبایل و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی از دیگر عوامل تصادفات جاده ای است برای کاهش این موارد باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضور پلیس در میزان کنترل تخلفات تاثیرگذار است، ادامه داد: میانگین سرعت در آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری بالاست و برای کنترل این موضوع باید در نقاط حساس و مکان هایی که میزان تصادفات بیشتر است و همچنین در پیک های ترافیکی و در ایام و ساعات خاص میزان حضور پلیس افزایش یابد.

رحمتی اظهار کرد: در دستوالعمل مدیریت و فرماندهی صحنه تصادفات رانندگی وظایف تمامی دستگاه ها به خوبی مشخص شده و فرماندهی صحنه تصادفات با پلیس راه می باشد.

وی اضافه کرد: مدیریت و کنترل تصادفات خودروهای حامل فرآورده های نفتی از لحاظ فنی و تخصصی بر عهده شرکت پخش فراورده های نفتی است تا حادثه به فاجعه تبدیل نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصادفات اخیر اتوبوس های سرویس های حمل و نقل در کشور، گفت: برای جلوگیری از تصادفات این چنینی در استان باید خودرو های فرسوده از رده خارج شوند و تمهیدات لازم برای سرویس های کارخانجات جهت رعایت استانداردها اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی از ارایه خدمات  به بیرون شهر خودداری کند و به هیچ عنوان نباید از خودروهای شرکت واحد جهت سرویس دهی به کارخانجات برون شهری استفاده شود.

رحمتی همچنین اظهار کرد: برای کاهش ترافیک در مسیر تبریز - میانه از ۱۰ مرداد ماه تا پایان شهریور محدودیت تردد خودروهای سنگین اعمال می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: از ۱۰ مرداد تا پایان شهریور ماه محدودیت برای تردد خودروهای سنگین از جاده قدیم تبریز- زنجان اعمال می‌شود.

اروجعلی علیزاده اظهار کرد: این محدودیت ترافیکی با توجه به افزایش ترافیک و میزان تصادفات در محور تبریز- بستان آباد-  میانه- سرچم جهت کاهش تصادفات جاده ای اعمال می شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی تا ۱۰ مرداد انجام خواهد شد و با اعمال محدودیت ها خودروهای سنگین به سمت آزاد راه هدایت می شوند.

علیزاده گفت: همچنین با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تصادفات جاده ای استان در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصوب شد گشت های نامحسوس و حضور پلیس در محورهایی که تصادفات بیشتر است افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه ۱۵ مجموعه دولتی و غیردولتی در مدیریت صحنه تصادفات مشارکت می کنند و فرماندهی صحنه برعهده پلیس راه است، گفت: سایر مجموعه های استان نیز موظف شدند نسبت به تامین و تجهیز خودروهای  مورد نیاز برای گشت نامحسوس پلیس راه اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در این جلسه ساماندهی سرویس های اتوبوسی کارخانه ها و دانشگاه های خارج از شهر در دستور کار قرار گرفت تا شاهد تصادفات ناوگان اتوبوسی در جاده های بین شهری نباشیم.

 

 

نظر شما