خبر خوش برای صاحبان املاک در مناطق بافت فرسوده؛

املاک بافت فرسوده را با عوارض رایگان نوسازی کنید!

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۳:۲۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۴۷۵۱
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز از عوارض رایگان برای نوسازی ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین‌زاده با اعلام این خبر گفت: شهرداری تبریز بر اساس سیاست‌های شورای اسلامی شهر و تعرفه عوارض محلی برای نوسازی ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین تا تراکم مجاز عوارض رایگان در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه لایحه تخفیفات فصلی عوارض صدور پروانه و پرونده‌های ماده 100 که اخیرا در شورای اسلامی شهر مصوب و به شهرداری ابلاغ شد نیز شامل این ساختمان‌ها می‌شود.

حسین‌زاده اظهار کرد: بر این اساس شهروندانی که برای اخذ پروانه‌های ساختمانی در کاربری‌های مختلف مراجعه می‌کنند، می‌توانند در ماه مهر 25 درصد، آبان 20 درصد و بقیه ماه‌ها سه درصد نسبت به ماه قبل‌تر، از این تخفیف بهره‌مند شوند. تخفیف اخذ پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال‌جاری اعتبار دارد و با کاهش تدریجی آن، اسفند امسال این تخفیف هشت درصد خواهد بود.

وی افزود: شهروندانی که بنا به دلایلی پرونده تخلفات ساختمانی کمیسیون‌های ماده 100 و یا رای ابقا و تثبیت بنا و جریمه دارند، می‌‎توانند به شهرداری مربوطه مراجعه کرده و از تخفیف 20 درصدی در ماه مهر استفاده کنند. این تخفیف در ماه‌های آینده سه درصد نسبت به ماه قبل‌تر کمتر می‌شود؛ بطوری‌که در اسفند، شامل پنج درصد خواهد بود.

 

 

نظر شما