بازدید استاندار آذربایجان شرقی از عملیات احداث قطعه ۲ آزادراه تبریز- مرند

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۸:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۵۸۷۲
بازدید استاندار آذربایجان شرقی از عملیات احداث قطعه ۲ آزادراه تبریز- مرند
استاندار آذربایجان شرقی از عملیات احداث قطعه دوم آزادراه تبریز- مرند بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، با حضور در قطعه دوم آزادراه تبریز- مرند، با توضیحات مشاور و پیمانکار پروژه، در جریان آخرین وضعیت اجرایی آن قرار گرفت.

آزادراه تبریز- مرند که بخشی از پروژه ملی آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است، 64 کیلومتر طول دارد و در 4 قطعه شامل 25 پل بزرگ و 230 پل کوچک احداث می‌شود.

قطعه اول این آزادراه به طول 13 کیلومتر، منطبق بر کنارگذر غربی تبریز است که در قالب تعریض و شش‌بانده کردن مسیر فعلی اجرا خواهد شد.

قطعه دوم از کیلومتر 13 تا 37 (جاده صوفیان- شبستر) مهم‌ترین قطعه پروژه به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بیشترین حجم ترافیک در مسیر تبریز به مرند در این محدوده است، در اولویت اجرایی قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی آن 71 درصد است.

همچنین قطعه سوم به طول 9 کیلومتر از کیلومتر 37 تا 46 (شوردرق)، اولویت دوم پروژه را شامل می‌شود و 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کل پروژه تبریز- مرند به صورت مشارکت بین وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود که تاکنون 473 میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز آن برای قطعات 2 و 3 تامین شده و برای ادامه عملیات اجرایی، 1200 میلیارد تومان برای قطعه 2 و 540 میلیارد تومان برای قطعه 3 اعتبار نیاز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز