رئیس اداره منابع آب شهرستان سراب به برنا خبر داد؛

گردهمایی دهیاران بخش مهربان برای حفاظت از آبهای زیرزمینی

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۶:۳۹:۵۷
کد خبر: ۳۱۴۸۲۹
مبشر اقدم گفت: این گردهمائی با هدف اطلاع رسانی وضعیت منابع آب زیرزمینی و تشویق دهیاران برای همیاری در حفاظت از این منابع برگزار شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سراب از برگزاری گردهمایی دهیاران بخش مهربان برای حفاظت از آب های زیرزمینی و نجات دریاچه ارومیه در این بخش خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حسن مبشراقدم با اعلام این خبر افزود: این گردهمایی همسو با فعالیت های نجات دریاچه ارومیه و احیای منابع آب زیرزمینی منطقه و با حضور بخشدار بخش مهربان و جمعی از مسئولان ادارات، شوراها و دهیاریهای روستاهای تابعه و رئیس گروه حفاظت و بهره برداری شرکت و با هدف اطلاع رسانی وضعیت منابع آب زیرزمینی و تشویق دهیاران برای همیاری با این شرکت در حفاظت از این منابع برگزار شد.

در این گردهمایی بخشدار بخش مهربان، با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و تبعات ناشی از آن، خواستار توجه جدی دهیاران به حفاظت از آبهای زیرزمینی شد و حجت الاسلام حسینی، نماینده امور زکات شهرستان نیز با ذکر آیات مرتبط با موضوع آب، لزوم عدم اسراف آب در بخش های مختلف را یادآور شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سراب با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب زیرزمینی منطقه، همکاری و همراهی دهیاران در اطلاع رسانی و تشویق به خودداری از ارتکاب به جرایم آبی از جمله حفر چاه غیرمجاز، تجاوز به حریم بستر را خواستار شد.

رئیس گروه حفاظت و بهره برداری آبهای زیرزمینی شرکت، با ارائه آماری در خصوص منابع آب قابل دسترس در استان، وضعیت بارندگی، تعداد چاههای غیرمجاز در حاشیه دریاچه ارومیه، افزود: تصاویر ماهواره ای نشان دهنده پسروی آب دریاچه ارومیه در دهه های اخیر بوده و سیاستهای وزارت نیرو برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی یا کاهش آب دریاچه ارومیه و اقدامات حفاظتی از قبیل نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و انسداد چاههای غیرمجاز واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط این شرکت در پیش گرفته شده و استفاده از روش های نوین آبیاری و کاشت محصولات با نیاز آبی کمتر و بازدهی با هماهنگی جهاد کشاورزی مورد توجه و پیگیری قرار دارد.

نظر شما