استاندار آذربایجان شرقی:

از مزایای منطقه آزاد ارس برای تسهیل تجارت و واردات قانونی استفاده کنیم

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۰:۴۲:۳۶
کد خبر: ۳۶۰۵۱۲
از مزایای منطقه آزاد ارس برای تسهیل تجارت و واردات قانونی استفاده کنیم
جبارزاده گفت: باید شرایطی فراهم شود که واردات به جای قاچاق از طریق قانونی و از مبادی رسمی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر تسهیل تجارت قانونی و واردات رسمی به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: از پتانسیل‌های گمرک و منطقه آزاد ارس در این راستا استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با بیان این که بخشی از قاچاق به دلیل نیاز بازار است، افزود: باید شرایطی فراهم شود که واردات به جای قاچاق از طریق قانونی و از مبادی رسمی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه مزایای منطقه آزاد ارس برای تسهیل تجارت و واردات قانونی استفاده کنیم و مجموعه گمرک نیز باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه رشد چشمگیر کشفیات کالای قاچاق در سال جاری در استان را نشان‌دهنده اهتمام جدی مسوولان امر در کنترل مبادی ورودی و مبارزه بی‌امان با پدیده قاچاق دانست و از همه دست‌اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

وی گفت: زمینه‌های وقوع قاچاق همیشه وجود خواهد داشت و آن‌چه مهم است مبارزه با این پدیده با انگیزه رعایت صلاح و منفعت مردم و حمایت از تولید داخلی است.

جبارزاده بر تداوم روند مبارزه با قاچاق در استان تاکید کرد و افزود: با افرادی که به خاطر منافع شخصی خود قانون‌شکنی می‌کنند باید برخورد شود و بنده وظیفه می‌دانم از هر اقدام ویژه‌ای در این زمینه تقدیر کنم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین استفاده از روش‌های علمی و نرم‌افزاری با پدیده قاچاق را در کنار برخوردهای فیزیکی ضروری دانست و گفت: باید تصمیمات این حوزه با در نظر گرفتن تمام ابعاد و تبعات احتمالی اجرا شود و یکی از راه‌های نرم‌افزاری این است که اصناف نسبت به تاثیرات منفی قاچاق توجیه شوند.

وی، ناامن کردن فضای استان برای قاچاقچیان را یکی از رسالت‌های مسوولان امنیتی دانست و گفت: در بحث مبارزه با قاچاق به توان و پتانسیل همه دستگاه‌ها نیاز داریم تا بتوانیم استان را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.

جبارزاده با تاکید بر این که هزینه کالای قاچاق باید بالا برود، افزود: مشابه این کار در بحث مواد مخدر انجام شده و در این زمینه موفق بوده‌ایم.

وی در خصوص آمار بالای قاچاق گوشی‌های موبایل، بر تسهیل واردات قانونی این کالا از سوی گمرک تاکید کرد و گفت: علاوه بر این اقداماتی مانند ثبت سریال گوشی‌های خریداری شده مردم توسط مخابرات می‌تواند از عرضه قاچاقی این نوع کالا جلوگیری کند.

وی همچنین بر حساسیت ویژه نسبت به قاچاق داروهای غیرمجاز تاکید کرد و از دانشگاه علوم پزشکی خواست به طور مستمر بر داروخانه‌ها نظارت داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص درخواست فرماندار تبریز هم بر همکاری کامل نیروی انتظامی با فرمانداری این شهرستان تاکید کرد و گفت: اقدامات عملیاتی در حوزه مبارزه با قاچاق در شهرستان تبریز توسط فرمانداری و مسوولان شهرستان انجام شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این نشست گزارشی از میزان کشفیات کالای قاچاق در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ارایه کرد.

محمود چمنی با اشاره به افزایش چشمگیر کشفیات برخی کالاها از جمله لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، منسوجات، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی، اظهار داشت: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان در نه ماهه سال جاری، 27 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش داشته است.

در این نشست فرماندار ملکان هم گزارشی از عملکرد این شهرستان در مبارزه با قاچاق ارایه کرد و سایر اعضا نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص الزامات و روند پیشگیری و مبارزه با ورود، عرضه و خرید و فروش کالای قاچاق و برنامه‌ریزی و نظارت در این حوزه پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز