با حضور مسوولان داخلی و خارجی؛

اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در تبریز آغاز به کار کرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۵۹:۲۵
کد خبر: ۳۹۸۰۷۲
اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه در تبریز آغاز به کار کرد
نامورمطلق گفت: حضور فعال ایران در پروژه های بزرگ آسیایی، زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری کشور و افزایش تبادلات فرهنگی و هنری خواهد بود.

هفتمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه امروز چهارشنبه هشتم اردیبهشت با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و اعضای هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در تبریز آغاز به کار کرد.  

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به نتایج مثبت برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در تبریز گفت: در این اجلاس چندین موضوع مهم از نظر علمی و تشکیلاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که حضور ایران در پروژه های علمی از جمله تدوین دانشنامه صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه و رنگرزی سنتی در کشورهای آسیایی از جمله محورهای مورد توافق در این اجلاس بود.

بهمن نامورمطلق افزود: حضور فعال ایران در پروژه های بزرگ آسیایی، زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری کشور و افزایش تبادلات فرهنگی و هنری خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی صلح و خلاقیت در صنایع دستی در روز نهم  اردیبهشت در تبریز گفت: در این نشست قرار است در جهانی که با تهدید به جنگ و چالش های آن روبرو است، راجع به صنایع دستی و تأثیر آن بر صلح سخن گفته شود.

نامورمطلق در تشریح برنامه های اعضای هیئت رئیسه اجلاس در زمان حضور خود در تبریز، بازدید از بازار فرش مظفریه و دو کارگاه فرش دستباف تبریز و بازدید از روستای کندوان و اسکو را از برنامه های در نظر گرفته شده برای اعضای اجلاس عنوان کرد و افزود: اسکو به عنوان قطب باتیک در ایران و حتی خاورمیانه شناخته می شود و امید است از طریق مصوبات این اجلاس زمینه برای تبادل نظرات و دیدگاه های کشورهای شاخص فعال در این حوزه از جمله مالزی، هند و اندونزی برای ارتقای کیفی و زیبایی شناختی باتیک اسکو فراهم شود.

وی از بازدید اعضای هیئت رئیسه اجلاس از نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی نامزد دریافت مهر اصالت 2016 در تهران نیز خبر داد.

لازم به ذکر است، در ادامه این اجلاس نشست هم اندیشی صلح و خلاقیت در صنایع دستی، روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه در هتل پارس تبریز برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز