مدیرکل مطالعات و پژوهش شورای عالی ایثار و شهادت کشور خبر داد؛

ایجاد دبیرخانه دایمی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۵:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۹۹۰۳۹
ایجاد دبیرخانه دایمی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز
شهرکی پور گفت: کاری که بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه آغاز کرده کاری بزرگ و در خور تقدیر است.

مدیرکل مطالعات و پژوهش شورای عالی ایثار و شهادت کشور از ایجاد دبیرخانه دایمی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی به نقل از کمیته اطلاع رسانی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا، حسن شهرکی پور پیش از ظهر امروز، شنبه، با حضور در جمع اعضای دبیرخانه این همایش ملی با اعلام این خبر گفت: کاری که بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه آغاز کرده کاری بزرگ و در خور تقدیر است.

وی اظهار داشت: چنین حرکتی در بنیاد شهید استان به طور قطع در راستای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیاده سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه و اقدام و عمل برای شعار سال است.

مدیرکل مطالعات و پژوهش شورای عالی ایثار و شهادت کشور با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ شهدا در سطح کشور کارهای پراکنده زیادی شده است اضافه کرد: این حرکت برای نخستین بار با یک رویکرد علمی از این استان پیگیری شده است و ما به عنوان بازماندگان از کاروان شهدا باید سبک زندگی آنها را به بطن جامعه به ویژه جوانان انتقال دهیم.

شهرکی پور ادامه داد: رسالت انبیای الهی بر اساس آیات قرآن آموزش و تزکیه روح و روان انسانهاست که با نهادینه شدن فرهنگ شهدا به عنوان بخش آموزشی این رسالت در فضای کنونی بخش دوم نیز به خودی خود محقق می شود.

در ابتدای این دیدار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های صورت گرفته در این همایش ملی ابراز داشت: تلاش کرده ایم با برگزاری این همایش به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع موانع و فاصله خانواده های امروزی با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی که موجب عدم آرامش آنها در این عصر گردیده پاسخی عملی داده باشیم.

قاسم صمدیان افزود: متاسفانه فرهنگ غزب ذائقه مصرف کنندگانش را گمراه کرده اما فرهنگ اسلامی دارای عمق و حقیقت است ولی شناسایی آن نیاز به الگویی دارد که سرچشمه ان در فرهنگ و سبک زندگی شهداست.

دبیر اجرایی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا نیز با ارایه گزارشی از آخرین تلاش های این کمیته گفت: تاکنون 80 مقاله از دانشگاه های مختلف کشور و 240 اثر هنری شامل داستان کوتاه، شعر ، فیلم کوتاه و عکس به این دبیرخانه رسیده است که به تدریج در حال داوری توسط داوران علمی همایش هستند.

قدیر فرامرزی افزود: بزرگترین دغدغه ما انتشار مقالات رسیده به همایش در نشریات تخصصی و معتبر داخلی است تا به صورت عملی فعالیت های علمی استادان و دانشجویان نگارنده مقالات در معرض دسترسی عموم قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز