مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان‌شرقی:

امامزادگان شاخصه اصلی فرهنگی هستند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۴:۴۹:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۱۱۳
امامزادگان شاخصه اصلی فرهنگی هستند
حجت‌الاسلام علی مصائبی گفت: آشنایی مردم با امامزادگان و اجرای اهداف عالی می‌تواند تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را تسریع بخشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گفت: با توجه به اینکه امامزادگان در شاخصه‌های فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارند می‌توان با ارتباط مداوم و موثر سطح فرهنگ مطلوبی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه تأکید فراوانی به حضور مسئولان، مردم در تمامی مراسمات این نهاد دارد، افزود: مسئولین با حضور در آئین غبارروبی علاوه بر اینکه با مشکلات موجود در امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آشنا می‌شوند، می‌توانند شاهد و ناظر فعالیت‌های اوقاف و امورخیریه نیز باشند.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امورخیریه یک نهاد مردمی است و تمامی فعالیت‌های صورت گرفته متعلق به مردم بوده، بیان کرد: حضور خانواده شهدا، قاریان و مسئولین در این مراسم بهانه‌ای برای لمس برخی از مشکلات موجود است و همچنین اینکه بتوانند از نزدیک شاهد و ناظر کارهای اداره اوقاف و امورخیریه باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خاطرنشان کرد: آشنایی مردم با امامزادگان و اجرای اهداف عالی می‌تواند تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را تسریع بخشد.

وی با اشاره به اینکه از اهداف سال‌جاری احیا، تعمیر و بازسازی امامزادگان است، تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب و مطلوب می‌تواند باعث حضور گسترده مردمی در این اماکن مذهبی شود.

حجت‌الاسلام مصائبی در پایان به برگزاری برنامه نشاط معنوی در تابستان و همچنین سایر برنامه‌ها مرتبط با فصل و متناسب روز، اشاره کرد و افزود: با ارائه و تبیین چنین برنامه‌هایی بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه نیز رفع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز