مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی عنوان کرد:

راه اندازی بازارچه خیریه رمضان در تبریز با هدف توانمندی مددجویان

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۰:۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۳۹۱
راه اندازی بازارچه خیریه رمضان در تبریز با هدف توانمندی مددجویان
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: هدف از راه اندازی بازارچه خیریه رمضان معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح بازارچه خیریه رمضان در پارک ائل گولی تبریز اظهار داشت: این بازارچه تا ۳۱ خرداد دایر است و هدف از راه اندازی آن معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.

وی افزود: ۶۰ طرح خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در ۵۰ غرفه توانمندی ها و محصولات تولیدی خود را در این بازارچه به نمایش گذاشته اند و بخش هایی چون کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی، و گل سازی از جمله طرح هایی هستند که در این بازارچه شرکت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طرح های خودکفایی کمیته امداد ۱۰ شهرستان سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه کرده اند، گفت: بازارچه خیریه رمضان با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است و سال گذشته سه هزار و ۴۳۰ خانوار به دلیل خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و خودکفا شده اند زیرا ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان تحت حمایت به سمت خودکفائی و توانمندسازی آنان از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال رویکرد و از اهداف اساسی این نهاد است.  

کلامی با بیان اینکه پنج هزار شغل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می‌شود، تصریج کرد: اشتغال پایدار زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز