استاندار آذربایجان شرقی:

انبارداران اطلاعات خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۸:۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۵۳۱۸۷
انبارداران اطلاعات خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 50 انبار نگهداری کالاهای اساسی و 37 هزار انبار عمومی در استان وجود دارد، گفت: ضروری است اطلاعات انبارهای استان در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالای کشور ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: باید آموزش‌های لازم به مسئولان انبارها در خصوص مرحله رسید و حواله بار در این سامانه ارائه شود.

وی شفافیت در موجودی کالاهای انبار شده را از جمله مزیت‌های سامانه انبار ذکر کرد و گفت: با داشتن اطلاعات انبارها، احتکار و اختفای کالاها کاهش می‌یابد.

خدابخش اظهار داشت: سامانه جامع انبارها علاوه بر مبارزه با قاچاق کالا، کمک شایانی به افرادی خواهد کرد که به صورت شفاف تجارت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به مجاز شدن ورود ارز به کشور، گفت: به صادرکنندگان مجوز داده‌ شده تا بخشی از ارز حاصل از صادرات خود را به ‌شکل اسکناس وارد کشور کنند تا جریان واردات و صادرات به‌خوبی انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص خروج کالاهای اساسی از مرزها، تاکید کرد: از مرزهای آذربایجان شرقی خروج کالاهای اساسی انجام نمی‌شود و فقط از این استان به استان‌های همجوار حمل و نقل انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است با استان‌های همجوار مرزی و ارائه اطلاعات حمل و نقل کالاها و دام‌ها جهت جلوگیری از خروج آن تعامل و همکاری کرد.

خدابخش همچنین با اشاره به موضوع خرید کالاهای اساسی توسط اتباع خارجی، اضافه کرد: سازمان صنعت و معدن با همکاری اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری این موضوع را بررسی و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز