معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

اکوسیستم فرهنگی آذربایجان شرقی باید پذیرای فضای دانش‌بنیان باشد

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۲:۳۶:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۳۲۳
اکوسیستم فرهنگی آذربایجان شرقی باید پذیرای فضای دانش‌بنیان باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح استان گفت: ما در کنار تلاش برای تحقق اکوسیستم نوآوری در استان هم‌زمان باید اکوسیستم فرهنگی استان را برای پذیرش این مهم آماده کنیم .

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در همایش تخصصی شرکت دانش‌بنیان پاکمن اظهار کرد: خوشبختانه از نیمه دوم سال 92 و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد سیاست‌گذاری‌ها مدون و برنامه‌ریزی‌شده‌ای  در بحث‌های اقتصاد دانش‌بنیان بودیم و در همین راستان در استان ما نیز این مهم با پیگیری‌های استاندار وقت به نتیجه‌های قابل ملموسی رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه به پیگیری‌های ملی در سال 93 مجوز رسمی تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به‌عنوان یکی از پنج منطقه ویژه فناوری کشور اخذ شد و این منطقه تا به امروز تمام تلاش و همت خود را برای هم‌افزایی و همکاری بن بخشی در بحث‌های علمی ، فناوری و صنعتی به کار بسته است.

وی با اشاره  به سرمایه‌گذاری‌های کلان در طول سال‌های متمادی در بخش‌های دانش گاهی و عدم توجه به بحث تولید و رفع نیاز جامعه گفت: خوشبختانه امروز شاهد تغییر نگاه‌ها در این حوزه هستیم و تشکیل کلینیک‌های صنعت، مراکز نوآوری ، مراکز رشد و حمایت از شرکت‌های فعال در این بخش نویدبخش حرکت‌های جدید در ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: در طول سالیان متمادی ما شاهد ساخته‌شدن دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... بودیم اما این مجموعه‌ها بدون توجه به فعالیت همسو هریک به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند و امروز ما تلاش می‌کنیم تا به‌دوراز این تفکر با نظام‌مند کردن این همکاری‌ها فعالیت‌های همسو و با تمرکز بر رفع نیاز جامعه و تولید ارزش‌افزوده از مسیر دانش‌بنیان و علم و فناوری قدم برداریم.

جهانگیری ادامه داد: متأسفانه زمانی قریب به‌اتفاق واحدهای تولیدی با واردکردن تنها تجهیزات و با بهره‌مندی از انواع یارانه‌های موجود فعالیت خود را آغاز کردند غافل از اینکه تولید تنها با تجهیزات ممکن نیست و امروز که دیگر نه از آن یارانه‌ها خبری هست و نه از واردات تجهیزات باید بپذیرند که برای تولید باید با بهر مندی از توان متخصصین داخلی درصدد ایجاد سازمان، اطلاعات، تجهیزات و تکنولوژی باشند و این مهم با همراهی متخصصین دانشگاهی و صنعتگران محقق می‌شود.

وی، همچنین از برگزاری ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه 10 تا 14 آبان ماه پذیرای متخصصین، فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت گران و تولیدکنندگان خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز