مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

تهدیدهای سایبری و زیستی مهم‌ترین تهدیدهای پیش روی جامعه هستند

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۲:۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۶۳۸۹۵
تهدیدهای سایبری و زیستی مهم‌ترین تهدیدهای پیش روی جامعه هستند
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به پیشرفت‌ فناوری‌های نوین، شناسایی تهدیدها و راهکارهای مقابله با آن در تمامی بخش‌ها حتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب پدافند غیرعامل مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا کریمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مراغه، ادامه داد: تهدیدهای سایبری و زیستی به عنوان مهم ترین آسیب های پیش روی جامعه بوده و از این رو باید دستگاه ها و نهادها به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و افزایش داشته ها و دانسته ها تجهیز شوند.

 

وی اضافه کرد: مقابله با تهدیدها، تقویت زیرساخت ها و حفظ توازن سیستم دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و نهادها مهمترین کارکرد پدافندغیرعامل است.

 

کریمی گفت: با رعایت نکات ایمنی و موازین تاکید شده در قالب دستورالعمل های پدافندغیرعامل، کارکرد سیتسم های اداری و خدماتی حفظ و تامین خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون تهدیدهای موجود، دستگاه های اداری و سازمانی را تهدید می کند، افزود: از این رو احصای تهدیدها، نقاط ضعف و تدوین راهکارهای موثر برای مرتفع ساختن آن در شهرستان ها ضروری و حیاتی است.

 

وی تاکید کرد: رعایت الزامات پدافندغیرعامل در طرح های توسعه شهرستانی و نیز ساخت و سازهای عمرانی توسط نهادهای متولی امر ضروری است.

 

جانشین قرارگاه سایبری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به تهدیدها و مخاطرات موجود در فضای مجازی و سایبری گفت: عدم شناسایی ضعف ها زمینه ساز بروز مشکلات و مخاطرات در دستگاه ها خواهد شد.

 

صالحی افزود: برخی سوء مدیریت ها و استفاده از افراد غیرمتخصص در حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه ها و نهادها زمینه ساز عدم رفع ضعف ها و بروز خطرات و آسیب ها در این حوزه می شود.

 

وی با تاکید بر رعایت موازین ایمنی در استفاده از فناوری اطلاعات و حضور در فضای سایبری ادامه داد: بهره گیری از ابزارهای امنیتی می تواند از ایجاد حفره های امنیتی در این بخش پیشگیری کند.

 

وی ادامه داد: شبکه های داخلی، فضای مجازی و تلفن های هوشمند بیشترین میزان آسیب پذیری را در برابر تهدیدهای سایبری داشته و از این رو باید با آگاه سازی و اجرای طرح های پیشگیرانه، امنیت را در این مراکز ایجاد کرد.

 

وی اضافه کرد: بستن پورت های ارتباطی و جداسازی شبکه داخلی از شبکه عمومی و فضای مجازی در ادارات می تواند از ایجاد برخی مخاطرات جلوگیری کند.

 

فرماندار مراغه نیز گفت: با توجه به پیچیدگی های موجود در زمینه تهدیدها و مخاطرات در فضای کنونی، توجه به پدافند غیرعامل توسط آحاد جامعه بیش از پیش ضروری است.

 

حمید شکری افزود: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستانی باید موازین و نکات مورد تاکید پدافندغیرعامل را به عنوان عامل مهمی در تامین امنیت و مقابله با تهیدها، مورد توجه قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز