به مناسبت برگزاری یازدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم»:

۱۱۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش خلق شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۸:۳۰:۰۵
کد خبر: ۷۷۳۲۸۲
۱۱۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش خلق شد
سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در پایان یازدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» گفت: سنت حسنه ایی که سال های گذشته تا به امروز به صورت خاص مختص حوزه هنری استان می باشد برگزاری سوگواره ۷۲بغض بوم می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی ادامه داد: سه گروه از هنرمندان در این سوگواره حاضر می شوند که گروه های تصویرسازی، نقاشی و خوش نویسی می باشند و در عرصه هنر عاشورایی به خلق آثار جدید می پردازند.

وی افزود: این آثار به نوعی دلسوگه هنرمندان است، حال و هوایی که برای عاشورا و به خصوص حضرت سیدالشهدا دارند در قالب هنر خود به نمایش می گذارند.

وی اذعان داشت: این آثار و هنر ها به نوعی ارزشی و فاخر می باشد چرا که در یک محیط و مکان معنوی از دل هنرمندان عزیزمان بر روی کاغذ و یا بوم نقش می بندد.

بلاغی خاطر نشان شد: کسانی که در این مکان قرار گرفته اند و برای بازدید آمدند کاملا در این محیط معنوی غرق شدند و با تماشای آثار هنرمندان لذت برده اند.

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: رسالت و اهداف حوزه هنری در همین سمت و سو قرار دارد که موجب تقویت و تولید هنر ارزشی باشد، چه ارزشی دینی باشد و چه ارزشی انقلابی باشد چرا که هر دو این مطلب ها با هم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: برآورد و برآیندی که از سوگواره داریم شاید یک سوم و یک چهارمی از مقدار تقاضایی باشد که از طرف هنرمندان داشته ایم و توانسته ایم پاسخگو باشیم.

بلاغی افزود: این سوگواره بستری است تا هنرمندان به خوبی بتوانند عشق و علاقه خود را به سیدالشهدا(ع) برسانند، هرکسی در حد و توان خود در عمل عشق و علاقه خود را به خاندان نشان می دهند. شاید فردی با سخنرانی، فردی با سینه زنی، فردی با روضه خوانی و... و این هنرمندان هم با خلق آثار هنری فاخر می توانند علاقه و اراده خود را به اهل بیت ارائه دهند.

وی گفت: به نسبت سالهای گذشته مکان برگزاری سوگواره بهبود یافته و محیطی آرام و مناسب به هنرمندان اختصاص یافته است تا بتوانند آثار خود را به ثمر برسانند.

سید محمدحسین بلاغی، با پایان یازدهمین سوگواره ۷۲ بغض بوم گفت: تعداد شرکت کننده در یازدهمین سوگواره ۷۲بغض بوم حدود ۱۱۰ نفر در حوزه های نقاشی ، تصویرسازی و خوشنویسی بود که به نسبت سال گذشته این آمار روند افزایشی داشته است.

سرپرست حوزه هنری استان در انتها افزود: آثاری که در سوگواره ۷۲بغض بوم تجمیع می شود هم در قالب نمایشگاه های تخصصی خوشنویسی، نقاشی و تصویر سازی به نمایش گذاشته خواهد شد و هم به اسم خود هنرمندان در جشنواره های مختلف کشوری ارسال می شود تا عشق و علاقه و ارادت هنرمندانمان را به عموم مردم نشان دهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز