دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز:

دومین جشنواره فیلم تبریز اسفندماه ۹۷ برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۳:۲۵:۲۷
کد خبر: ۷۸۳۷۵۵
دومین جشنواره فیلم تبریز اسفندماه ۹۷ برگزار می شود
دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز هدف از برپایی این جشنواره را برگزاری رویدادی ماندگار دانسته که طی سالهای متمادی با نام و نشان تبریز شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، امیر مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره فیلم تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره مرداد ماه سال 96 برگزار شد و پس از کسب تجربیاتی در این خصوص، دومین جشنواره فیلم تبریز طبق برنامه ریزی شورای برگزاری جشنواره ، در اسفندماه 97 برگزار می شود.

مرتضوی از تشکیل شورای برگزاری برای این جشنواره خبر داده و گفت: با تجربیاتی که از جشنواره نخست به دست آوردیم در راستای همان اندوخته ها، در چارت سازمانی جشنواره پس از شورای سیاست گذاری، شورای برگزاری تشکیل شد که این نخستین بار است چنین شورایی در بین جشنواره‌هایی که در تبریز برگزار شده، شکل گرفته است.

وی هدف از تشکیل شورای برگزاری جشنواره را پشتیبانی قوی برای دبیر جشنواره جهت تدوین فراخوان، پوستر، انتخاب هیات داوری، کمیته انتخاب و دیگر مسائل اجرایی عنوان کرد.

دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به موضوعات برگزاری جشنواره یادآور شد: سعی داشته ایم موضوع فیلم ها در جشنواره آزاد باشد و خیلی تخصصی نگاه نکنیم.

مرتضوی از اختصاص چهار بخش برای دومین جشنواره فیلم تبریز خبر داده و تصریح کرد: این بخش ها شامل بخش آزاد که مختص فیلمسازان آذربایجان شرقی است. بخش سینمای آذربایجان که به فیلمسازان سراسر کشور اختصاص دارد یعنی آنهایی که در رابطه با آذربایجان فیلمی ساخته اند، بخش چشم انداز سینمای آذربایجان که به فیلم های بلند اختصاص دارد. هر چند شاید الان بخش فیلم های بلند برای ما مفهوم نداشته باشد ولی ما چشم اندازی تعریف کرده ایم که انشالله بخش فیلم بلند هم در آینده در این جشنواره حضور داشته باشد و شاهد رقابت این فیلم ها باشیم.

وی افزود: یک بخش جنبی هم در فراخوان جشنواره پیش بینی شده  که مرور آثار و بررسی آثار روز سینمای جهان است  که این دوره بخش جنبی را به مرور آثار فیلمسازان استان آذربایجان غربی است.

دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز همچنین تاکید کرد: بخش ویژه جشنواره نیز در خصوص موضوعاتی اعم از کالای ایرانی، انقلاب اسلامی، تبریز در گذر تاریخ ، محیط زیست در این بخش به رقابت می پردازند.

به گفته مرتضوی، در دومین جشنواره فیلم تبریز در 19 رشته جایزه تعلق می گیرد که این جوایز بین بخش های آزاد و سینمای آذربایجان تقسیم می شود.

وی با اشاره به گاه شمار برگزاری جشنواره، اظهار داشت: طبق گاه شمار جشنواره تا 15 بهمن فیلم ها جمع آوری می شود، اول اسفند ماه فیلم های راه یافته به بخش مسابقه اعلام شده و در روزهای 14 تا 17 اسفند 97 جشنواره برگزار می شود.

دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز در پایان خاطرنشان کرد:این دومین دوره برگزاری جشنواره فیلم تبریز توسط انجمن سینماگران استان است و همان طور که هر رویداد و تجربه بشری نواقصی دارد ما هم مستثنی نیستیم و انشالله با کمک یکدیگر سعی داریم این نواقص را کم کنیم.

 

نظر شما