شهردار تبریز :

رویداد ۲۰۱۸ نقطه شروعی برای تبدیل تبریز به شهر گردشگر پذیر بود

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۹:۲۹
کد خبر: ۷۹۸۷۴۵
رویداد ۲۰۱۸ نقطه شروعی برای تبدیل تبریز به شهر گردشگر پذیر بود
شهردار تبریز از رویداد جهانی «تبریز۲۰۱۸» به عنوان نقطه آغاز روند تبدیل تبریز به یک شهر گردشگرپذیر یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر ، درخصوص عملکرد شهرداری تبریز در رویداد «تبریز۲۰۱۸» اظهار کرد: بحث ۲۰۱۸ را نمی‌توان در یک‌سال خلاصه کرد. ما در این سال صرفا سعی کردیم بحث گردشگری را در تبریز به صورت جدی‌تر آغاز کنیم و استارت قضیه را بزنیم.

وی ادامه داد: برخی از شهرهای دیگر ایران در رویدادهای مختلف معرفی شده‌اند و بر همین اساس به عنوان شهرهای گردشگری شناخته می‌شوند و «تبریز ۲۰۱۸» هم فرصت مغتنمی برای معرفی تبریز در سطح جهان بود.

شهردار کلانشهر تبریز بیان کرد: معرفی گسترده تبریز در طول یک‌سال ممکن نیست. بهتر است به‌جای اینکه از مردم بپرسیم آیا رویداد «تبریز۲۰۱۸» موفق بود یا خیر، بپرسیم که چه‌کارهایی می‌شد در این یک سال انجام داد.

شهین‌باهر درباره آماده‌سازی بسترهای شهر برای این رویداد جهانی تصریح کرد: شهرداری با رایگان‌کردن مجوز هتل‌ها که به صدور مجوز احداث ۹هتل در تبریز انجامید، سعی داشت زمینه‌های گردشگرپذیری شهرمان را آماده کند.

وی همچنین از افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران به‌مناسبت رویداد «تبریز۲۰۱۸» سخن گفت و افزود: یکی دیگر از موثرترین و مهم‌ترین اتفاقاتی که در راستای تبلیغ این رویداد صورت گرفت، مراسم افتتاحیه‌ای بود که با حضور رئیس جمهوری محترم و رسانه‌های معتبر داخلی و خارجی برگزار شد.

شهردار کلانشهر تبریز همچنین اضافه کرد: انجام پروژه میدان آذربایجان برای جلوگیری از ترافیک در سطح شهر، تلاش برای انجام پروژه مقبره‌الشعرا که از وظایف شهرداری نیست اما به دلیل اهمیت موضوع، شهرداری ورود کرده بود، از جمله اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه بود.

شهین‌باهر در ادامه از کف‌سازی بازار سرپوشیده تبریز و صرف هزینه برای ارتقا کالبد شهر به مناسبت رویداد «تبریز۲۰۱۸» خبر داد و اعلام کرد: تمام سعی ما این بود که فضاهای دیدنی شهر را برای حضور گردشگران محیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بودجه دولتی این رویداد بیان کرد: بیش‌تر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر بودجه دولتی این رویداد بودند اما متاسفانه از بودجه مصوب مبلغی به شهرداری تبریز اختصاص نیافت.

شهردار تبریز گفت: شهرداری خود را موظف می‌داند که فضاهای تاریخی و فرهنگی و گردشگری را برای مهمانان آماده کند و در همین راستا هزینه‌های قابل توجهی صرف کردیم.

وی درباره تبلیغات صورت‌گرفته به مناسبت این رویداد اظهار کرد: مردم انتظار داشتند «تبریز۲۰۱۸» در خود تبریز تبلیغ شود درحالی که نیازی به معرفی تبریز برای اهالی تبریز نبود و ما تمام تلاشمان را کردیم که تبریز را برای شهروندان سایر شهرهای ایران و سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

شهین‌باهر از پخش ۱۰هزار دقیقه برنامه تلویزیونی با محوریت «تبریز۲۰۱۸» در شبکه استانی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: همچنین به این‌مناسبت، تبریز و داشته‌های آن از بیش از ۱۰شبکه بین‌المللی معرفی و تبلیغ شد.

وی همچنین در این برنامه از حضور فعال شهرداری تبریز در نمایشگاه‌های مختلف گردشگری در برلین، ترکیه، تهران و کیش سخن به میان آورد.

 

نظر شما