معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

آمار تصادفات قابل تأمل است/ لزوم پیشگیری از سوانح جاده‌ای در ایام نوروز

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۵:۳۱:۲۶
کد خبر: ۸۱۲۰۶۷
آمار تصادفات قابل تأمل است/ لزوم پیشگیری از سوانح جاده‌ای در ایام نوروز
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، اظهار داشت: افزایش این آمار یک مساله قابل تامل و شوک آور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، افزود: ۴۳ درصد حوادث به دلیل انحراف به چپ و ۲۸درصد بر اثر واژگونی بوده و این امر نشان دهنده تاثیر بالای عوامل انسانی در این حوادث است.

وی با تاکید بر ارایه تحلیل و بررسی های دقیق و فرهنگ سازی در خصوص مسائل رانندگی، ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در آستانه تعطیلات عید نوروز و افزایش سفرها باید اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از حوادث جاده ای انجام شود.

رحمتی با بیان اینکه مدیریت بحران اقدام بعد از حادثه نیست بلکه مدیریت کاهش خطرات احتمالی و پیشگیری است ، اظهار داشت: کوتاهی در انجام وظایف برخی نهادها میزان تلفات حوادث غیرمترقبه را افزایش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: سوانح رانندگی در محورهای درون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.1 درصد کاهش ولی حوادث برون شهری 32.6 درصد افزایش یافته است.

محمدباقر هنربر ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد علت حوادث جاده ای عامل انسانی است از این رو فرهنگ سازی، آگاهسازی و اطلاع رسانی در این خصوص در اولویت کار این مدیریت قرار دارد.

وی تاکید کرد: از تمامی دستگاه ها از جمله رسانه ها، صدا و سیما، هلال و احمر، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش درخواست کرده ایم تا در راستای کاهش تلفات جاده ها اقدامات آموزشی و آگاه سازی انجام دهند.

هنربر با اشاره به اینکه توسعه بزرگراه ها و آزادراه ها در برنامه کاری دولت قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز