مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه: 

خط یک قطار شهری تبریز نیمه دوم ۹۸ به ایستگاه آخر می رسد

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۴:۴۷:۳۶
کد خبر: ۸۱۲۰۷۴
خط یک قطار شهری تبریز نیمه دوم ۹۸ به ایستگاه آخر می رسد
 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: تلاش می‌کنیم تا نیمه دوم سال ۹۸ خط یک قطار شهری تبریز را به ایستگاه پایانی برسانیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مهندس مصطفی مولوی فرد در آیین افتتاح مرکز آموزش و سیمولاتور سازمان قطارشهری تبریز ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما برای یک انقلاب چهل سال عدد بزرگی نیست ما امیدواریم دهه ها این انقلاب را در کشور جشن بگیریم و مردم ما با عزت و رفاه زندگی کنند.

وی با اشاره به تاثیر گذاری عمیق مردم تبریز در عرصه های حساس انقلاب خاطر نشان کرد: در آستانه قیام 29 بهمن تبریز قرار داریم و وامیدواریم همچون گذشته مردم تبریز همچنان که در چهلم قیام مردم قم حماسه آفریدند همیشه با حضور خود حامی انقلاب باشند و ما شاهد ده ها جشن چهلم باشیم.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز، شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امروز باید سپاس گزار تمامی مدیران سابق قطار شهری تبریز باشیم چرا که زحمت های اصلی را آنها متحمل شدند و ما تلاش می‌کنیم تا این زحمت ها را به نتیجه برسانیم و در این مسیر باید از شهرداران مناطق ، معاونین و روسای سازمان های شهرداری تبریز نیز سپاسگزار باشیم.

وی ادامه داد: امروز اگر پشتیبانی های شهرداری کلانشهر تبریز نبود پروژه قطار شهری تبریز راکد می ماند اما این پشتیبانی ها باعث تداوم فعالیت در مجموعه بوده است و امیدواریم با ادامه این کمک ها شاهد توسعه فعالیت های قطار شهری تبریز باشیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه بهره مندی مردم مناطق کم برخوردار از خدمات حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و گفت: برکت مترو این است که مناطق کم‌برخوردار نیز بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند و امیدواریم بتوانیم سال آینده با رساندن قطاربه  پایانه لاله، مردم مناطق غرب تبریز نیز از این خدمات برخوردار شوند. وی گفت طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمد تلاش می‌کنیم تا محل دپوی قطار شهری تبریز را نیز سال آینده به بهره برداری برسانیم.

مولوی فرد از هزینه کرد 3 میلیون و480 هزار یورو به منظور خریددستگاه سیمولاتور خبر داد و گفت: هزینه احداث ساختمان مرکز آموزش نیز، 6 میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است. وی همچنین از افتتاح ساختمان شرکت بهره برداری همزمان با این مرکز خبر داد و گفت: ساختمان شرکت بهره‌برداری نیز با هزینه کرد14میلیارد وپانصد میلیون تومان، امروز به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: ساختمان سیمولاتور در مساحتی بالغ بر ۹۳۰ مترمربع و ساختمان بهره برداری در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ متر مربع با استفاده از اسکلت فولادی ساخته شده است.

 

نظر شما