چرا ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و سدها رهاسازی نکنیم؟

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۱:۳۴:۵۶
کد خبر: ۸۲۴۶۴۱
چرا ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و سدها رهاسازی نکنیم؟
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مردم برای سفره هفت سین، مار و لاک پشت نخرند و ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و سدها رهاسازی نکنند.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، میرمحسن حسینی قمی  با اعلام این خبر گفت: برخی از این گونه‌ها در خطر انقراض بوده و یا بومی محیط زیست ایران نیستند و رها سازی گونه‌های غیربومی در اکوسیستم‌های طبیعی مخرب و آسیب آفرین است. 
  
وی افزود: خرید و فروش مار، لاک پشت و سمندر لرستانی برای سفره هفت سین هیچ توجیهی ندارد، بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم تا از خرید این گونه‌ها خودداری کنند.  

قمی بیان کرد: این اداره کل با فروشندگان حیواناتی مانند مار، لاک پشت و سمندر لرستانی که گونه‌ای در خطر انقراض است در آستانه سال نو، برخورد می‌کند.  

وی افزود: خرید ماهی قرمز یک سنت است اما از شهروندان درخواست می‌کنیم بعد ازپایان عید نوروز ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سدها رها نکنند؛ چرا که به گونه‌های مهاجم تبدیل می‌شوند و به محیط زیست آسیب وارد خواهند کرد.  

  
وی ادامه داد: مردم ماهی‌های قرمز را در استخر پارک‌ها و یا اماکنی که برای این کار در نظر گرفته شده است، رها سازی کنند. 
  
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در پایان از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن‌های 33343513 و 1540 به این اداره کل اطلاع دهند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز