نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

زبان هنر موثرین ابزار برای انتقال ارزش های دینی و انقلابی در جامعه است 

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۸:۳۲:۳۱
کد خبر: ۸۳۳۷۴۴
زبان هنر موثرین ابزار برای انتقال ارزش های دینی و انقلابی در جامعه است 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : هنر و رسانه ابزار مهم و اثر گذاری است که هنرمندان متعهد و انقلابی با استفاده از آن ارزش های دینی و انقلابی را در جامعه ترویج می دهند. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار جمعی از هنرمندان استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان سالروز شهادت مرتضی آورینی هنرمند آگاه ، بصیر و انقلابی بهانه ای برای تکریم مقام هنر است گفت : این شهید والامقام عمر خود را در جهت انتقال ارزش ها و مبانی فکری انقلاب به نسل های جدید صرف ساخت برنامه های هنری در حوزه جبهه و جنگ کرد.

امام جمعه تبریز افزود : شهید آوینی الگوی همه هنرمندان است که با زبان هنر مفاهیم ارزشی را به صورت غیر مستقیم و اثرگذار به مخاطب منتقل کنند.

وی ادامه داد : هنرمند انقلابی انسانی موحد است که ارزش های انقلابی را که مبنایی اسلامی دارد بخوبی میشناسد و برپایه آن در مقابل تفکرات ضد دینی می ایستد تا پیام خود راهنمای مسیر نسل های آینده بکند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هنر زیبایی ها را با ابزارهایی مانند ، شعر ، خط ، فیلم ، تئاتر و آهنگ نمایان میسازد گفت : جایگاه هنر و هنرمندان در نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار والاست و معظم له معتقدند ابزارهای هنری بی شک ، رساترین ، بلیغ ترین وکاری ترین ابزار ابلاغ وتبلیغ پیام است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد : چون هنر رساترین وسیله ی انعکاس اندیشه ها وآرمان هاست از این رو باید هنرمند دربرابر موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی واکنشی موثر داشته باشد. در پایان این دیدار نشان هفته هنر انقلاب اسلامی به امام جمعه تبریز اهداء شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی: هفته هنر انقلاب فرصت بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی است

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی، فرصت بازخوانی مبانی و مفاهیم انقلاب اسلامی است.

محمدحسین بلاغی در دیدار هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد:هفته هنر انقلاب اسلامی، فرصت بازخوانی مبانی و مفاهیم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هنر متعهد و انقلابی در صدد این است تا مبانی انقلاب را بازنشر و ابلاغ کند و در پی مطالب و وقایع روز عکس العمل مناسب و مطلوب نشان دهد و جریانات انقلابی را به خوبی پیش ببرد.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه هنرمندان به عنوان افسران نرم در جنگ نرم نقش بسزا و موثری دارند، ادامه داد: هنرمندان در وقایع روز حرکت های مهم و بزرگی انجام می دهند که نمونه این اقدامات را می توان در اقدامات ارزشمند هنرمندان در جریان تحریم سپاه پاسداران مشاهده کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته هنر انقلاب در استان تشریح کرد: برنامه های متعددی از جمله نشست های تخصصی سینما و فیلم، جلسات شعر و داستان، جلسات تخصصی هنرهای تجسمی، برگزاری نمایشگاه های متعدد هنری و نمایشی و سایر برنامه های تخصصی در حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

بلاغی در ادامه به برگزاری جشن بزرگ هنر انقلاب در استان خبر داد و گفت: این جشن روز سه شنبه ساعت 18 با حضور آحاد مختلف مردم و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می شود که در این جشن ضمن معرفی و تجلیل از چهره هنر انقلاب سال 1397 ، آثار ادبی و هنری رونمایی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز