نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

 اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان/ پیگیری مطالبات به حق کارگران از طریق فراکسیون کارگری مجلس

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۷:۳۳
کد خبر: ۸۴۰۹۱۱
 اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان/ پیگیری مطالبات به حق کارگران از طریق فراکسیون کارگری مجلس
 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای نخستین بار دولت را مکلف کردیم همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان در برنامه ششم توسعه انجام شود که در این زمینه پنج هزار میلیارد تومان به بودجه امسال اختصاص یافت ولی دولت برای اجرای این قانون به 12 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در تجمع بزرگ کارگران و بازنشستگان آذربایجان شرقی گفت: اگر در برنامه ششم توسعه هر سال 10 درصد این بودجه تامین شود تا 5 سال آینده همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان در تمام گروه های شغلی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس الگوهای رسمی دنیا به دولت اعلام کردیم حداقل حقوق کارگران باید سه میلیون و 800 هزار تومان باشد ولی بعد از برگزاری جلسات متعدد دستمزد کارگران 36.5 درصد یا به عبارتی 400 هزار تومان افزایش یافت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالبات به حق کارگران از طریق فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود و با توجه به افزایش قیمت کالاها و نوسانات در حوزه اقتصاد تلاش می کنیم شورای عالی کار تشکیل شود.

وی با بیان این که سفره معیشت کارگران کوچکتر شده است، اظهار کرد: دولت و کارفرمایان باید توجه ویژه ای به معیشت کارگران در قالب های غیرنقدی داشته باشند و با افزایش قیمت محصولات، کارفرمایان حقوق و دستمزد کارگران را نیز در نظر بگیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد کارفرمایان در شرایط اقتصادی کنونی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته با خصوصی سازی و واگذاری هایی که انجام شده صنایع استان دچار مشکلات عدیده ای شده است.

ساعی ادامه داد: در حوزه واگذاری صنایع مهم مانند کارخانجات ماشین سازی و بلبرینگ سازی متاسفانه درست عمل نشده و این واگذاری های نادرست باعث بیکاری و به خطر افتادن امنیت کارخانه ها شده است.

وی وجود صنایع مطمئن، توسعه یافته و معتبر را موجب کاهش مشکلات کارگران دانست و افزود: برای نخستین بار دولت را مکلف کردیم همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان در برنامه ششم توسعه انجام شود که در این زمینه پنج هزار میلیارد تومان به بودجه امسال اختصاص یافت ولی دولت برای اجرای این قانون به 12 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در برنامه ششم توسعه هر سال 10 درصد این بودجه تامین شود تا 5 سال آینده همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان در تمام گروه های شغلی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل صندوق بیمه آینده ساز گفت: با مدیریت بهینه صنایع استان، کارگران خواهند توانست در شرایط بهتری زندگی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز