استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

تمهیدات ویژه برای جبران خسارت آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی در بازار تبریز

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۴:۴۴:۳۹
کد خبر: ۸۴۶۹۳۷
تمهیدات ویژه برای جبران خسارت آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی در بازار تبریز
استاندار آذربایجان شرقی از پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در بازار تبریز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، چک‌های جبران خسارت واحدهای تحت پوشش بیمه از سوی شرکت‌های بیمه صادر شده و طی امروز و فردا تحویل مالکان این واحدها خواهد شد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه هماهنگی دستگاه‌های مسئول برای جبران خسارت‌ها و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده از آتش‌سوزی اخیر در بازار تبریز، اظهار داشت: شهرداری تبریز برای ادامه کسب‌وکار واحدهای آسیب‌دیده، یکصد مغازه جایگزین به صورت رایگان تا یک سال در اختیار مالکان آنها قرار می‌دهد.

 

وی افزود: برای استمهال وصول چک‌ها، بازپرداخت تسهیلات و اخذ مالیات از واحدهای آسیب‌دیده نیز هماهنگی‌های لازم از سوی فرمانداری تبریز انجام شده است.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 80 واحد از 125 واحد آسیب‌دیده تحت پوشش بیمه هستند، افزود: شرکت‌های بیمه از روز اول در محل حادثه مستقر شده و بعد از تشکیل پرونده، نسبت به صدور چک‌های جبران خسارت اقدام کرده‌اند که طی امروز و فردا تحویل خواهد شد.

 

پورمحمدی افزود: برای واحدهای فاقد بیمه نیز با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای جبران خسارت در نظر گرفته می‌شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص علت آتش‌سوزی در سرای ایکی‌قاپیلار بازار تبریز گفت: بررسی‌های فنی و کارشناسی توسط سازمان آتش‌نشانی و کارشناسان دادگستری استان انجام شده و نتیجه نهایی بررسی‌ها در روزهای آینده اعلام می‌شود.

 

وی در خصوص بازسازی سرای ایکی‌قاپیلار نیز گفت: بعد از اتمام کار آواربرداری توسط شهرداری تبریز، پیمانکار تعیین‌شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی کار بازسازی را سریعاً آغاز خواهد کرد تا در کمترین زمان شاهد از سر گیری فعالیت این سرا باشیم.

 

پورمحمدی تأکید کرد: در بحث بازسازی، سیستم‌های ایمنی و گرمایشی نوین به‌صورت پایلوت در سرای ایکی‌قاپیلار اجرا می‌شود تا به‌عنوان الگو در سایر تیمچه‌ها و سراهای بازار تبریز نیز اجرایی شود.

 

محمداسماعیل سعیدی و زهرا ساعی، نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه از اهتمام و جدیت مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌های مسئول در جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در بازار تبریز قدردانی و بر پیش‌بینی تجهیزات و امکانات مناسب برای پیشگیری از حوادث مشابه تأکید کردند.

 

در این جلسه که نمایندگان بیمه مرکزی هم در آن حضور داشتند، مقرر شد چک‌های جبران خسارت واحدهای آسیب‌دیده با هماهنگی فرمانداری تبریز در سریع‌ترین زمان ممکن به مالکان این واحدها تحویل داده شود.

 

همچنین بیمه مرکزی متعهد شد در بحث ایمن‌سازی بازار تبریز و ارائه تسهیلات به خسارت‌دیدگان مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز