در سفر به ورزقان؛

استاندار آذربایجان ‌شرقی از عملیات اجرایی سد خاکی حاجیلر چای بازدید کرد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۱:۱۸:۲۳
کد خبر: ۸۴۹۲۹۱
استاندار آذربایجان ‌شرقی در سفر به بخش خاروانا از توابع شهرستان ورزقان، از روند عملیات اجرایی سد خاکی حاجیلر چای بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در این بازدید با توضیحات مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و کارشناسان فنی، در جریان آخرین وضعیت اجرایی این پروژه قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت 95 درصدی عملیات اجرایی این سد، گفت: برای احداث این سد بالغ بر 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با احداث سد حاجیلر، از هدررفت بخش قابل توجهی از رواناب‌های منطقه که به رود ارس و نهایتا دریای خزر سرازیر می‌شد جلوگیری می‌شود، افزود: آب موجود در پشت این سد، نزدیک به 50 میلیون مترمکعب است که در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پورمحمدی ادامه داد: 35 میلیون مترمکعب از آب این سد به مصارف صنعتی و معدنی، 10 میلیون مترمکعب به مصارف کشاورزی و پنج میلیون مترمکعب نیز برای تامین آب شرب اختصاص خواهد یافت.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه بهره‌برداری از سد حاجیلر، تأثیر بسیار خوبی بر توسعه صنعت و کشاورزی منطقه و مهاجرت معکوس نیروی کار خواهد داشت، ادامه داد: این سد به زودی در سفر رئیس جمهور به استان، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و فرماندار ورزقان نیز دکتر پورمحمدی را در این بازدید همراهی کردند.

 

نظر شما
پرونده ویژه