آنچه در نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گذشت؛

۱۲۰ روز مهلت کارشناسی، بررسی احتمال آلایندگی کارخانه کاوه سودا

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۹:۲۹:۲۳
کد خبر: ۸۵۷۱۷۵
نشست خبری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که همچنان بحث داغ کاوه سودا بر این نشست حاکم بود و خبرنگاران و مدیرکل با استناد بر مستندات خود از گفته ها و نوشته های پیشین دفاع می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حمید قاسمی در این نشست ضمن تقدیر از حساسیت عمومی نسبت به مسائل زیست محیطی گفت: صیانت از محیط زیست بدون شک با حساسیت مردم بهتر عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: یکی از اصلی ترین همراهان ما در بحث محیط زیست خبرنگاران هستند و رسانه ها در همگانی شدن حفاظت از محیط زیست نقش محوری را ایفا می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مناطق حفاظت شده تحت مدیریتش را  13 درصد از مساحت آذربایجان شرقی  اعلام کرد و گفت: 36 پاسگاه وظیفه حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.

وی  کمبود نیروی انسانی را از چالش های اصلی این اداره کل دانست و افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های مهم این اداره کل است و متاسفانه با وجود وظایف متعدد تعریف شده با کمبود جدی نیروی انسانی روبرو هستیم.

قاسمی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار کرد: براساس آمار ۱۹ خرداد ماه، تراز فعلی دریاچه  ۱۲۷۱.۹۰ متر است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته یک متر و شش سانتی متر افزایش یافته است.

اما سوالی که بیش از چهار بار در طول نشست خبری مطرح شد و به نوعی مورد توجه و تاکید قرار گرفت موضوع آلاینده بودن و یا  نبودن پساب کارخانه کاوه سودا بود به طوری که بعد از پاسخ های مدیر کل در خصوص کاوه سودا خبرنگار دیگری از وی خواست تا این اجازه به خبرنگاران داده شود تا در این خصوص قانع نشوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بار دیگر با تاکید بر اینکه نباید رسانه ها بدون نگاه دقیق کارشناسی و در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به انتشار اخبار اقدام کنند گفت: نتایج آزمایشات پساب این کارخانه باید با منبع پذیرنده مقایسه شود و من در بازدید از این کارخانه نگفته ام این مجموعه آلاینده هست یا نیست چون برای این موضوع کمک اساتید را طلب کرده ایم.

وی ادامه داد: امکان آلودگی آب‌های زیرزمینی از طریق این کارخانه هم توسط یک گروه علمی دانشگاهی در دست بررسی است و در طول 120 روز مهلت کارشناسی، هم احتمال آلایندگی را بررسی خواهند کرد و در صورت آلاینده بودن، راه‌های رفع آلودگی هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

قاسمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به صنعتی بودن استان آذربایجان شرقی و ضرورت توجه ویژه به این مهم گفت:  خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته ۱۴ واحد تصفیه‌خانه‌ در  شهرک‌های صنعتی استان راه اندازی شده است و این روند ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز