دبیر شورای نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی تبریز خبر داد:

نامگذاری خیابانی با نام «میرعلی تبریزی» در تبریز

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۴:۳۸:۲۴
کد خبر: ۸۵۷۷۳۳
نامگذاری خیابانی با نام «میرعلی تبریزی» در تبریز
دبیر شورای نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی تبریز از نامگذاری خیابانی با نام «میرعلی تبریزی» همزمان با اختتامیه کنگره میر علی تبریزی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید حاجی‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: ارزش کوشش‌های میرعلی تبریزی به عنوان واضع خوشنویسی و بعدها به رسمیت شناخته شدن آن در اعصار بعدی و معرفی شدنش به عنوان خط رسمی و دیوانی، بسیار مهم و ارزشمند است که همین موضوع موجب ثبت عنوان «تبریز، خاستگاه خط نستعلیق» در فهرست آثار ملی شد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: به سبب همین اهمیت موضوعی، نامگذاری خیابانی با عنوان میر علی تبریزی با دستور و تاکید شهردار محترم تبریز در دستور کار شورای نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی تبریز قرار گرفت.

او با اشاره به ویژگی‌های این خیابان نامگذاری شده، تصریح کرد: در جلسه شورای نامگذاری مصوب شد این خیابان در محدوده مرکزی شهر و با دسترسی مطلوب باشد که به همین منظور خیابان خاقانی، روبروی پایانه اتوبوسرانی (پشت موزه عصر آهن) در نظر گرفته شد.

دبیر شورای نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی تبریز با اشاره به اینکه نامگذاری این خیابان همزمان با برگزاری کنگره‌ی علمی – هنری میرعلی تبریزی در تبریز اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: این نامگذاری می‌تواند در معرفی  بیش از پیش خدمات میرعلی تبریزی به فرهنگ و هنر و آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با این هنرمند بزرگ موثر باشد.

 

نظر شما