معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سامانه تاپ، نیاز اساسی کشور برای حل مشکلات صنایع

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۱۰:۵۷:۴۸
کد خبر: ۸۶۹۴۱۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص طرح تاپ، گفت: سامانه تاپ یک طرح دانش‌پایه است که برای عبور از اقتصاد منبع محور به آن نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، برات قبادیان در آیین رونمایی از طرح ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار)افزود: برای همکاری و مشارکت نزدیک صنعت و دانشگاه و برای اینکه بنگاه‌های صنعتی ما کالاهای خود را دانش‌پایه کنند و کالاهایی باکیفیت و با رقابت تولید کنند به این طرح نیاز داریم.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم اشتغال زایشی و پایدار در کشور ایجاد کنیم و دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های صنعتی حضور پیدا کنند و همچنین نفوذ و رسوخ فناوری را در بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار حیاتی و اساسی است.

قبادیان گفت: بنگاه‌های اقتصادی و عموم مردم که به نوعی می‌خواهند با علم و دانش و آثار جدید علمی و تمدنی کار کنند و در رفاه باشند به این طرح نیاز دارند تا نیازهای علمی و فناورانه بنگاه‌ها در داخل کشور و با استفاده از نخبگان دانشگاهی رفع شود.

 

وی افزود: برای اینکه اساتید ما در بنگاه‌های اقتصادی حضور مؤثر پیدا کنند و دانش خود را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار دهند و همچنین برای اینکه دانشجویان ارشد و دکترا پایان‌نامه‌های خود را بر اساس نیاز داخل کشور انتخاب کنند تا مسائل به‌صورت واقعی حل شوند، اجرای این طرح ضروری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز