استاندار آذربایجان شرقی:

تحقق عدالت منطقه‌ای و توسعه پایدار در گرو برنامه‌های آمایش است

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۴:۱۴:۴۴
کد خبر: ۹۲۰۵۴۵
تحقق عدالت منطقه‌ای و توسعه پایدار در گرو برنامه‌های آمایش است
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی کشور باید منطبق بر برنامه‌های آمایش باشد، افزود: تحقق عدالت منطقه‌ای و توسعه پایدار در گرو برنامه‌های آمایش است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دومین همایش بزرگداشت روز ملی آمار و‌ برنامه‌ریزی در تبریز، با اشاره به اینکه نظام برنامه‌ریزی ما یک نظام بخشی است، اظهار داشت: ساختار برنامه‌ریزی باید با برنامه‌های آمایش هماهنگی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به روند طولانی‌مدت تهیه، تصویب و تخصیص برنامه بودجه کشور، گفت: معتقدم که بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبار بر مبنای عملکرد، بهترین روش برای بهره‌مندی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از بودجه ملی است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، آمارهای به‌روز را لازمه برنامه‌ریزی صحیح  در مسیر توسعه دانست و  گفت: توسعه نیازمند مدیریت علمی و‌ توجه به تدوین، سیاست‌گذاری، کنترل و نظارت بر اساس آمار است و بدون داشتن آمار واقعی، تحقق هیچ یک از برنامه‌های توسعه‌ای، ممکن نیست.

وی با بیان اینکه توجه به مقوله آمار و برنامه‌ریزی در کشور ما آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: توجه جدی به پایگاه‌های داده در برنامه‌ریزی‌ها ضروری است و حل مشکلات باید با نگاه علمی و استفاده صحیح از آمار انجام شود.

پورمحمدی با انتقاد از به‌روز نبودن آمارها در بسیاری از سازمان‌ها، اظهار داشت: به دلیل نهادینه نشدن فرهنگ آمار و بی‌انگیزه بودن کارکنان و مسائلی از این قبیل، شاهد قدیمی بودن آمار سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم که این اطلاعات به درد کارهای علمی دقیق نمی‌خورد.

در این همایش اسناد مطالعاتی و کتاب‌های برنامه آمایش استان آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و رئیس مرکز آمار ایران رونمایی شد.

این اسناد و کتب در مدت زمان بیش از ۳ سال با تلاش کارشناسان و متخصصان مربوطه در ۲۷ جلد و پنج بخش تدوین شده است.

تحلیل وضعیت و ساختار استان، استنتاج و تحلیل یافته‌ها، تبیین چشم‌انداز و طراحی سناریوی فضایی، نظام برنامه‌ریزی و پایش راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی که شامل پهنه‌های شهرستانی می شود، پنج بخش مدون این اسناد است.

هدف از تدوین این برنامه آمایش، تهیه برنامه و پیش‌بینی‌های لازم توسعه‌ای، تعادل‌بخشی بین نقاط مختلف استان، تعیین نقش و جایگاه آذربایجان شرقی در عرصه ملی و بین‌المللی و بین استان‌های شمال غرب کشور اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز