استاندار آذربایجان شرقی:

آغاز اسکان اضطراری زلزله زدگان/ به کارگیری بالگرد برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات 

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۰:۳۰:۳۸
کد خبر: ۹۲۱۳۲۹
آغاز اسکان اضطراری زلزله زدگان/ به کارگیری بالگرد برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات 
استاندار آذربایجان شرقی از اسکان اضطراری زلزله زدگان در شهرستان میانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد رضا پور محمدی اظهار کرد: وی متذکر شد: خوشبختانه در  منطقه‌ای که زمین لرزه به وقوع پیوسته منطقه روستایی بوده و تراکم جمعیت کم است و در سایر شهرستان ها اعم از سراب، چاراویماق، هشترود و بستان آباد مشکلات خاصی وجود ندارد و مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

پورمحمدی تشریح کرد: باتوجه به اینکه استان ما یک منطقه زلزله خیز است، آمادگی‌های لازم را  داشته و زیر ساخت‌ها و تمهیدات لازم از قبل فراهم شده است.

وی همچنین از به کارگیری بالگرد برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات خبر داد.

محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در جمع خبرنگاران با ارائه آخرین آمار، عملکردها و اقدامات در مورد زلزله اخیر، اظهار کرد: بامداد امروز شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در منطقه  ترک شهرستان میانه بودیم که سایر شهرستان‌های استان نیز تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند.

 وی با بیان اینکه به‌رغم اینکه شدت این زمین لرزه بسیار بالا بود؛ اما خوشبختانه عمق زمین لرزه کم بوده است، گفت: تاکنون ۵ فوتی در اثر این زمین لرزه گزارش شده است و ۳۰ خانه  در روستای ورنکش به طور کامل تخریب شده و دیوار برخی از خانه‌ها ترک برداشته است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۶۰ روستا در کانون زمین لرزه بوده که از تمامی آن‌ها بازدید به عمل آمده و نگرانی چندانی وجود ندارد؛ خوشبختانه از لحظات اولیه مدیریت بحران شهرستان‌ها و استان تشکیل یافته است و از سویی نیز نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده و امکانات اسکان موقت از سوی هلال احمر استان فراهم شده است.

 

 

نظر شما