مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه:

عرضه نیازهای فناوری قطار شهری در نمایشگاه رینوتکس عملیاتی شد/ ضرورت کاهش وابستگی به خارج در صنعت قطار شهری

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۰۹:۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۲۳۳۰۰
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از عرضه نیاز های فناوری قطار شهری در نمایشگاه رینوتکس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،مصطفی مولوی ضمن بازدید از هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی( رینوتکس) اظهار کرد: با توجه به نوپا بودن صنعت مترو در کشور ما وشرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورمان نیازمند بومی‌سازی برخی از تکنولوژی ها و بهره مندی از رویکرد تحقیق و پژوهش و نوآوری توسط متخصصین و کارشناسان داخلی هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ابزارهای مورد نیاز نوآوری و تحقیقاتی در حوزه های مختلف صنعت مترو احصاء شده و در این بین محورهای مورد نیاز در حوزه های الکتریکی و مکانیکی ،معماری، ابنیه ، خط و حوزه ناوگان مورد تاکید ویژه بوده است.

 

وی با اشاره به برخی از نیازهای فناوری و تحقیقاتی در این مجموعه گفت: از جمله این نیازها می‌توان به فن های محوری و جت ضد حریق برای سامانه تهویه تونل ها و ایستگاه ها، نرم افزارهای مهندسی مرتبط با سامانه تهویه، الکترو موتورهای گیرلس برای آسانسورها، سیستم درایور برای الکترو موتورهای آسانسور و پله برقی، مصالح نوین مطابق با استانداردهای NFPA ، زیر ساز های سبک و با سهولت اجرا، مصالح کف مقاوم در برابر لغزندگی، مصالح سازگار با محیط، بتن های مقاوم در برابر دوره های ذوب و یخبندان، بتن الیافی در سگمنت ، تولید تکیه مرکزی و ریل زبانه دستگاه های سوزن و کراس اور به صورت کاملا بومی، بومی سازی درب های حفاظتی اشاره کرد.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی به خارج در صنعت مترو گفت: امروز صنعت مترو از نظر ابنیه و مسیر تقریباً به خارج وابستگی نداریم اما در بقیه سیستم های مترو از جمله ناوگان، تجهیزات و ... باید تلاش کنیم تا وابستگی به خارج را به حداقل برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز