استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت بی‌طرفی کامل بازرسان انتخابات

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۳:۳۰:۱۲
کد خبر: ۹۲۹۹۹۴
ضرورت بی‌طرفی کامل بازرسان انتخابات
استاندار آذربایجان شرقی بر بی‌طرفی کامل بازرسان انتخابات تأکید کرد و گفت: دست‌اندرکاران انتخابات با هر گرایش و سلیقه سیاسی، حق ندارند به نفع یا ضرر افراد یا جریان‌ها عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در نشست اعضای ستادهای بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌های آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و قانون‌مداری، ارکان مهم انتخابات هستند.

وی افزود: مردم ما همیشه در مقاطع مختلف، هوشمندی و زمان‌شناسی خود را نشان داده‌اند و کشور ما نیز امن‌ترین کشور در منطقه است، بنابراین در خصوص مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و امنیت این انتخابات، نگرانی خاصی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت سلامت انتخابات، گفت: بخشی از این موضوع مربوط به عملکرد مجریان و ناظران انتخابات است که مسئولان امر با اهتمام جدی در این راستا تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سلامت انتخابات نیز به نحوه فعالیت داوطلبان انتخابات مربوط است، افزود: برخی از اقدامات مانند هزینه‌های میلیاردی، سلامت انتخابات را تهدید می‌کند که در این خصوص باید در میان مردم روشنگری شود و مردم بدانند که این افراد به درد خدمت کردن نمی‌خورند.

پورمحمدی همچنین بر اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین انتخاباتی تأکید کرد و گفت: ستادهای بازرسی، ابزار تأمین سلامت و اجرای قانون در انتخابات هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اقدامات ستاد بازرسی انتخابات باید پیشگیرانه باشد، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که زمینه تخلف پیش نیاید که در این خصوص باید داوطلبان و ستادهای انتخاباتی نسبت به نحوه فعالیت‌های انتخاباتی بر اساس قانون توجیه شوند.

وی با بیان اینکه اعضای ستادهای بازرسی انتخابات تجربه‌های خوبی از انتخابات‌های گذشته دارند، افزود: نقاط ضعف دوره‌های قبلی انتخابات شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

پورمحمدی با بیان اینکه بخشی از سلامت انتخابات در گرو عملکرد بازرسان است، گفت: با همت مضاعف و تلاش مستمر بازرسان انتخابات انتظار داریم که انتخابات در کمال سلامت برگزار شود.

 

 

 

نظر شما