فرماندارشهرستان اسکو:

ضرورت تعامل تنگاتنگ شهرداری شهر سهند و شرکت عمران این شهر

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۲:۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۳۰۴۴۲
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به ضرورت تعامل تنگاتنگ شهرداری شهر سهند و شرکت عمران این شهر افزود: با توجه به ساختار شهر سهند، تعامل و همکاری تنگاتنگ شهرداری و شرکت عمران برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات شهر جدید سهند امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بابک رضی منش در آئین تکریم و معارفه شهردار سهند اظهار داشت: تمامی مسئولین شهرستان باید بدانند در چه بستر زمانی و مکانی قبول مسئولیت کرده اند و باید با تلاش مضاعف در راستای توسعه شهرستان گام بردارند.

فرماندار اسکو در ادامه با برشمردن اولویت های کاری شهردار جدید سهند گفت: پروژه هویت سازی، کیفی سازی فضاهای شهری و نیز ارتقای سیما و منظر شهری باید در راس برنامه های مدیریت شهری شهر سهند باشد.

رضی منش خاطرنشان کرد: ایجاد پارک و مراکز محله و افزایش فضای سبز نقشی بسیار پر اهمیت در افزایش تعاملات و برخوردهای اجتماعی در شهر جدید سهند دارد و تنها راه مدیریت آسیب های اجتماعی این شهر تقویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و مدیریت نرم افزی شهر است.

وی با تاکید بر ضرورت تعریف نقشی قوی برای شهر سهند یادآور شد: تعریف یک نقش قوی برای شهر سهند تنها راه برون رفت از تبدیل شدن به یک شهر خوابگاهی است و با جدیت تمام به دنبال تقویت نقش گردشگری‌ این شهر هستیم. همچنین شهر جدید سهند با کاربری های کلان فرا شهری و منطقه ای خود فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش، سلامت و مسکن دارد.

فرماندار اسکو ادامه داد: با توجه به قرار داشتن شهر سهند در محور گردشگری تبریز به کندوان، انتظار داریم با بهره برداری از آزادراه تبریز - سهند کارکرد گردشگری این شهر به طور چشم گیری ارتقا یابد.

رضی منش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اصلاح نظام بودجه ریزی شهری گفت: اصلاح بودجه ریزی شهری مبتنی بر رعایت برنامه ریزی، رعایت اصل اولویت، توجه به ظرفیت ها و پتاسیل های شهری و توجه و تمرکز به تمام ابعاد توسعه پایدار شهر سهند (اجتماعی، فرهنگی) مورد تاکید جدی است.

وی افزایش مشارکت مردم در توسعه شهر را از ضروریات مدیریت شهری دانست و یادآور شد: تنها راه افزایش مشارکت مردم در توسعه شهر سهند، اعتمادسازی است و ارتقا این اعتماد باید از اولویت های اصلی شهرداری سهند باشد.

فرماندار اسکو در پایان ایجاد و توسعه حمل و نقل عمومی در شهر سهند را از مطالبات جدی شهروندان دانست و از شهردار جدید خواست به این مهم توجه کافی داشته باشد.

 

نظر شما