استاندار :

ساعات کاری ادارات آذربایجان شرقی کاهش یافت

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۴:۳۲:۴۰
کد خبر: ۹۷۱۲۲۳
ساعات کاری ادارات آذربایجان شرقی کاهش یافت
به منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مسئول در راستای مدیریت و کنترل ویروس کرونا، ستاد استانی مقابله با کرونا بر اساس سیاست‌های کلی وزارت بهداشت به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در نخستین جلسه این ستاد، تصمیمات مهمی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گرفته شد که بر اساس دستورالعمل تشکیل ستاد، برای همه دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجراست.

کاهش ساعات اداری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، افزایش فضای ایزوله ویژه بیماران کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، مشارکت جدی شهرداری‌ها در پاک‌سازی و ضدعفونی کردن محیط شهری و تقویت اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی از جمله این مصوبات بود.

ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی، تا اطلاع بعدی، از ساعت 8 صبح تا ساعت 12.30 ظهر تعیین شد که بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی از این مصوبه مستثنی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول بویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ما در مقطع کنونی، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و آموزش و آگاه‌سازی مردم نسبت به ابعاد این پدیده است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی بر تداوم و تقویت اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه از قبیل پاک‌سازی و ضدعفونی کردن محیط‌های عمومی، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی، پرهیز از تشکیل تجمعات غیرضروری، افزایش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های آموزشی و افزایش آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی تأکید کرد.

وی درخصوص تأمین و توزیع مواد بهداشتی نیز گفت: خوشبختانه تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان افزایش یافته و مشکل جدی در این خصوص نداریم؛ درخصوص ماسک نیز دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داده است که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پورمحمدی با اشاره به تلاش‌های فداکارانه کادر پزشکی و درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی استان، بر تقویت روحیه و انگیزه پزشکان، پرستاران و کلیه کارکنان این مراکز تأکید کرد و گفت: جامعه پزشکی و درمانی استان باید احساس کنند که همگان قدردان تلاش‌های آنان هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اختصاص 80 درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به بیماران کرونا، افزایش فضای ایزوله برای بیماران کرونا در سایر بیمارستان‌های استان را نیز خواستار شد.

وی، تقویت اقدامات رسانه‌ای و آموزشی در صداوسیما و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه را نیز ضروری دانست و گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز با کسانی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند برخورد کنند.

دکتر پورمحمدی با بیان اینکه پدیده کرونا تاکنون در استان به خوبی مدیریت شده، افزود: با افزایش آمادگی‌ها، از این بحران نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

 

 

 

نظر شما