سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با همفکری اساتید دانشگاهی و فعالین حوزه زنان تدوین شده است

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۹:۲۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۵۲۸۳
سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با همفکری اساتید دانشگاهی و فعالین حوزه زنان تدوین شده است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به بهره گیری از توان و ظرفیت اساتید دانشگاهی، کارشناسان حوزه زنان و فعالین این حوزه در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: این سند نقشه راهی جدی و هدفمند برای بهبود شاخص های حوزه بانوان و خانواده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ پریسا علیلو در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت تصویب و رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده که با حضور معاون رئیس جمهور،استاندار و مدیران استانی در سالن سردار شهید سلیمانی برگزار شد گفت: این سند در ۵ فصل با تکیه بر اسناد بالادستی و بومی سازی شده با هدف ارائه راهکارهای ارتقای وضعیت زنان و چشم اندازهای بهبود وضعیت با استفاده از توان دولتی و بخش خصوصی، مردم و سازمانهای مردم نهاد تدوین شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها ۴۹.۲ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند که می طلبید سندی برنامه محور بدور از کلی گویی با ویژگی قابلیت ارزیابی تدوین و آماده شود.

علیلو جمعیت زنان جوان، مرز مشترک با سه کشور، تنوع قومی و مذهبی، زنان تحصیل کرده و کارآفرین، زنان روستایی و سازمانهای مردم نهاد  را از جمله ظرفیت های استان برشمرد و گفت:  در حال حاضر ۱۷۹ تعاونی شهری و روستایی بستر مناسبی را برای اشتغال بانوان فراهم ساخته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: عملیاتی نمودن سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در گرو همراهی مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و بخش خصوصی است.

پریسا علیلو با اشاره به اینکه دستیابی به توسعه پایدار و متوازن بدون نقش آفرینی جدی بانوان میسر نخواهد شد ادامه داد: سند با بررسی وضعیت زنان در شهرستانها تدوین شده و نگاه ویژه ای به زنان روستایی و عشایری با یک برنامه عملیاتی و منسجم دارد.

وی از همراهی معاون رئیس جمهور، استاندار و دیگر مسئولین استانی در تدوین سند قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق و کامل این سند شاخص های حوزه زنان و خانواده بیش از پیش ارتقا یابند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز