اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۲:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۶۰۰۶
اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در راستای تحقق شعار «جهش تولید» و برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این تسهیلات به متقاصیان خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی با سود ۱۵ درصد همراه با آورده شخصی برای ارتقای میزان تولید و بهبود بهره‌وری تعلق خواهد گرفت.

جلیلی افزود: در طول چهار سال گذشته هر سال بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته به بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی جذب شده و امسال نیز تلاش می‌کنیم این روند حفظ شود.

او اضافه کرد: هم اکنون ضریب مکانیزاسیون آذربایجان‌غربی به ۱.۷ اسب بخار بر هکتار رسید که از میانگین کشوری بالاتر است و چشم‌انداز ما در سال‌های آینده افزایش این ضریب و رسیدن به ضریب ۲.۲ اسب بخار بر هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با بکارگیری مکانیزاسیون و تکنولوژی روز می‌توان شعار سال مبنی بر جهش تولید را در بخش کشاورزی محقق کرد به طوری که انجام به موقع عملیات کشاورزی با توجه به شرایط جوی این استان به ویژه در مراحل کاشت و برداشت محصول از ضرر‌های عمده جلوگیری می‌کند.

جلیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب کاهش مصرف انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود،ادامه داد: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

 با وجود تلاش‌های دولت برای حمایت از بخش کشاورزی و بهره‌برداران همچنان مشکلاتی در مسیر دریافت تسهیلات مکانیزاسیون وجود دارد که رفع آن‌ها می‌تواند بر علاقه مندی کشاورزان به دریافت تسهیلات و خرید ماشین آلات در راستای افزایش بهره‌وری و راندمان آبیاری در این بخش موثر باشد.

از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان‌غربی و در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده‌ترین تولیدات این استان نیز شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.

نظر شما