ارائه خدمات آموزش کوتاه مدت به ۲۵۰۰ نفر از فراگیران در بستر شبکه آموزش مجازی

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۱:۳۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۰۱۴۴
ارائه خدمات آموزش کوتاه مدت به ۲۵۰۰ نفر از فراگیران در بستر شبکه آموزش مجازی
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی آخرین وضعیت آموزشهای مجازی این نهاد را در ایام شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سیدجعفر ایرانی جلسه شورای آموزشی واحد با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا آموزش های جهاد دانشگاهی نه تنها تعطیل نشدـبلکه ابعاد جدیدی به خود گرفت و توسعه پیدا کرد، اظهار کرد: راه اندازی شبکه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی و فراهم سازی بستر های سخت افزاری و نرم افزاری ارائه آموزش های مجازی جلوه ی نو و جدیدی از مدیریت و تلاش جهادی جهادگران دانشگاهی را به نمایش گذاشت.
وی ادامه داد:شیوع ویروس کرونا آموزش های حضوری ترم زمستان ۹۸ را در ربع پایانی آن مختل کرد اما بلافاصله تیم متبحر و نخبه فنی و اجرایی جهاد دانشگاهی سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی را راه اندازی کرده و با ادامه کلاسها در این بستر دوره های ترمیک زمستان ۹۸ با موفقیت خاتمه یافت.
ایرانی ادامه داد: این سامانه در ترم بهار با استقبال مناسب فراگیران و اولیا روبرو شد به گونه ای که بالغ بر ۲۵۰۰ نفر از فراگیران هم اکنون در این سامانه مشغول دریافت محتواهای آموزشی اند و در کلاسهای آنلاین حضور دارند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در بخش دیگری به اجرای قراردادهای آموزشی ادارات و سازمانها در بستر اینترنت اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا شش مورد عقد قرارداد آموزشی با ادارات و سازمانها صورت گرفته که بر اساس آن دوره های آموزشی ضمن خدمت  به صورت آنلاین نیز مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. 
ایرانی از امداد رسانی سامانه امجد به آموزش های بخش کارگری و تعاونی های استان خبرداد و گفت: برگزاری و اجرای برنامه های آموزشی و عملیاتی پیشگیری آسیب های اجتماعی در سطح محیط کاری با اولویت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا  در دستور کار قرار گرفته است.
 وی افزود: در این برنامه که به کارفرمایی اداره کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی استان برگزار می شود هدف اصلی اجرای برنامه های پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  واحد های کارگری استان با اولویت بیماری کرونا و نیز ارتقای سلامت و سبک زندگی سالم  در جامعه کار و تولید و تعاون با اولویت پیشگیری از آسیب های شایع به ویزه کرونا در استان آذربایجان غربی است.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: این دوره ها شامل "کسب زندگی سالم ،پیشگیری از اعتیاد  و روانگردانها ،مهارت های زندگی ،آسیب های فضای مجازی ،اجرای برنامه های پیشگیری ،بررسی آسیب های شایع شهرستان های هفده گانه و تهیه و ارسال بسته های آموزشی  پیشگیری و کنترل بیماری کرونا است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه تنظیم شده ۱۴۰۰ نفر به دوره  در دوره های آموزش مجازی طراحی شده شرکت خواهند کرد.
ایرانی اظهار کرد: در قراردادی جداگانه ارائه آموزش های حقوقی ،مدیریتی و مهارتی تعاون به میزان ۲۷ هزار نفر ساعت  به صورت مجازی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ارائه آموزش های گردشگری روستایی و حفاظت از میراث فرهنگی برای ۲۲۰ نفر را از دیگر آموزشهای در دست اجرا در بستر مجازی برشمرد و گفت: این آموزشها برای دهیاران برگزیده چهار شهرستان ارومیه،خوی ،ماکو و مهاباد برگزار خواهد شد.
وی از همچنین از ارائه ۱۰ دوره آموزشی متنوع در حوزه صنایع دستی به کارفرمایی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خبر داد و گفت :آموزش عمومی و تکمیلی گلیم بافی،آموزش منبت،معرق ، رو دوزی و هنرهای چوب از جمله دوره هایی اند که برای چهارصد نفر متقاضی ثبت نام کننده برگزار خواهد شد. 
وی ادامه داد: تا زمان عادی شدن شرایط آموزشهای عملی نیز از طریق سامانه امجد به فراگیران منتقل خواهد شد.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه اندازی سامانه آزمون های آنلاین جهاد دانشگاهی گفت: تمام آزمون های جهاد دانشگاهی قابلیت برگزاری در فضای مجازی و سامانه آنلاین را دارا است.
وی افزود: با سازو کار استانداردی که متخصیصن جهاد دانشگاهی برای این امر طراحی کرده اند آزمون ها در قالب استاندارد و به صورت آنلاین برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری آزمون های استخدامی ۳ دستگاه در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مجوزهای لازم برای برگزاری آزمون های استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک ،صنایع شیر ایران،آموزشیاران نهضت سواد آموزی را از وزارت بهداشت و ستاد مدیریت بیماری کرونا" اخذ کرده است.
وی افزود: طبق برنامه اعلامی این سه آزمون به صورت متمرکز در بیستم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
ایرانی ادامه داد: در آزمون ثبت اسناد ۸۲۷ نفر ،آزمون صنایع شیر ۶ نفر و آزمون آموزشیاران نهضت سواد آموزی ۲۳۱۴ نفر متقاضی در سطح استان به رقابت خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی در خصوص حوزه های آزمون ،توزیع کارت ورود به جلسه و دفترچه های آزمون و سایر موارد در مصاحبه ای جداگانه اطلاعرسانی خواهد شد .
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در پایان با تاکید بر اینکه مبنای عمل و اقدام در دوره های آموزشی و آزمونها مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا می باشد اعلام کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای بروز و ظهور این ویروس تمام فعالیت های خود را منطبق بر مصوبات این ستاد قرار داده و در چارچوب آن اقدام کرده است. 
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی وی افزود: جهاد دانشگاهی تمام دانش و توان متخصصین خود را برای ارائه بهترین و متنوع ترین آموزش ها در بستر اینترنت را بکار بسته و تلاش دارد تا رضایت فراگیران و اولیای محترم در حد بالایی فراهم شود. 
وی گفت: این شرایط فرصت خوبی را برای شهرستانها و روستاهایی که مراکز آموزش در آنها دایر نمیباشد برای بهره مندی از آموزشهای به روز این نهاد فراهم ساخته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز