استاندار آذربایجان غربی:

فاجعه بمباران شیمیایی سردشت از یکی تلخ ترین حوادث جهان است

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۹:۳۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۱۲۲۹
فاجعه بمباران شیمیایی سردشت از یکی تلخ ترین حوادث جهان است
شهریاری : ملت های آزاده پیگیر حقوق اساسی قربانیان سلاح های شیمیایی باشند

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمدمهدی شهریاری در همایش ملی " نفس های سوخته" یادبود سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت و تجلیل از از قربانیان حقوق بشر آمریکایی که بصورت  ویدئو کنفرانس در محل اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰ شهید و هزار و ۵۱۸ جانباز شیمیایی سردشت، گفت: فاجعه بمباران شیمیایی سردشت بدون تردید یکی از مهمترین و تلخ ترین حوادث تاریخی کشور و رویدادهای یگانه در جهان است.

وی با ابراز تاسف از استفاده گسترده از بمب های شیمیایی علیه مردم غیر نظامی توسط برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر، گفت: رفتار دوگانه کشورهایی که از یک سو از حقوق شهروندی ملت ها دفاع می کنند و در عین حال با در اختیار قرار دادن سلاح های شیمیایی به دیکتاتورها باعث خلق جنایات منحصر به فرد در نقاط مختلف جهان می شوند جای تاسف و شگفتی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان توسط کشورهای مدعی حقوق بشر و جلوگیری از ورود داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی سردشت به کشور، اظهار داشت: جانبازان بمباران شیمیایی سردشت جزو مظلوم ترین مردم جهان هستند، هرچند جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در جهت کاهش درد و آلام این عزیزان انجام داده است اما در شرایط کنونی کشور مشاهده می کنیم داروهای مورد نیاز این عزیزان توسط کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر تحریم و مانع ورود  این داروها به کشورمان می شوند.

shhh

شهریاری ادامه داد : امروز وظیفه تمامی ملت ها آزاده جهان است که ضمن محکوم کردن اهدای سلاح های کشتار جمعی به کشورهای غیر متمدن و صاحبان قدرت، پیگیر حقوق اساسی و حقوق بشریت قربانیان سلاح های شیمیایی باشند.

مقام عالی استان در ادامه تاکید کرد: سردشت اولین قربانی سلاح های شیمیایی فقط نماد مظلومیت مردم ایران نیست بلکه  نماد برخورد دوگانه مجامع بین المللی در جهت تامین منافع کشورهای صاحب قدرت نیز است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: رفتار دوگانه ای که کماکان ادامه دارد و عملکرد سازمان های بین المللی را در نزد وجدان های بیدار مردم جهان در قرن بیست و یکم با علامت سوال های بسیاری روبرو کرده است.

محمدمهدی شهریاری با قدردانی از پیگیری های دولت و بویژه وزارت امور خارجه و آقای ظریف در احقاق حقوق شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت، از مجامع بین المللی خواست تا با جلوگیری از استفاده این سلاح ها نسبت به احقاق حقوق جانبازان شیمیایی سردشت و موارد مشابه در جهان پیگیری های لازم را داشته و در جهت تامین داروهای مورد نیاز برای این افراد همکاری نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز