کشف و ضبط بیش از ۱۴ میلیارد ریال ارزهای خارجی در گمرک بازرگان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۲۹۹۵
کشف و ضبط بیش از ۱۴ میلیارد ریال ارزهای خارجی در گمرک بازرگان
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی : با تلاش مرزبانان هنگ مرزی این شهرستان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی گمرک بازرگان، به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال ارزهای خارجی کشف و ضبط شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سردار یحیی حسین‌خانی فرمانده مرزبانی استان گفت : در راستای مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز از مرزهای زمینی، مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی گمرک "بازرگان" با نظارت و کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی به تعدادی خودرو که قصد خروج از کشور را داشتند، مشکوک شدند.

وی افزود: در بازرسی از خودروها ۱۵ هزار و ۷۰۰ دلار و ۴۲ هزار و ۸۵۰ یورو قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در این خودروها جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این راستا چهار نفر متهم دستگیر و چهار دستگاه خودرو نیز توقیف شد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می‌رود که سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز