امام جمعه نوشین شهر

نماز جمعه پیوندی میان مردم و مسئولین

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۴۱۲۵
نماز جمعه پیوندی میان مردم و مسئولین
پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد پیروزی انقلاب اسلامی است،نماز جمعه مظهر شکوه و همدلی و یکپارچگی یک ملت اسلامی بشمار میرود، که به لطف و مدد خداوند بعد از پیروزی انقلاب این سنت حسنه با شکوه هرچه تمامتر در کشور ما برگزار میشود.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی ، پنجم مرداد ماه سالرروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، به تعبیری نماز ‌جمعه‌ها همواره به عنوان مهم‌ترین مراکز سیاسی و عبادی محسوب ‌می‌شوند و از همین رو ائمه جمعه نقش ‌سرنوشت‌سازی را در تحلیل و تبیین حوادث سیاسی و ‌اجتماعی ایفا می‌کنندبه همین مناسبت مصاحبه ای با حجت الاسلام خان بابایی امام جمعه شهر نوشین شهر در خصوص نماز جمعه و اهمیت آن انجام شد .

حجت الاسلام خان بابایی امام جمعه نوشین شهر در گفتگو با خبرنگار برنا در زمینه اهمیت نمازجمعه گفت: اهمیت نماز جمعه را باید در سید الیام بودن روز جمعه ، آیات قرآن کریم و احادیث نبوی یافت که فضایل این آیین سیاسی و عبادی را بیش از پیش مورد تایید قرار میدهد که تاکید بر تعطیلی تمامی فعالیت ها در زمان برگزاری نماز جمعه از نشانه های اهمیت آن است.

حجت الاسلام خان بابایی در ادامه با اشاره به پیوند مردم و مسئولین در جمهوری اسلامی در سایه برگزاری این آیین عبادی و سیاسی گفت : در نماز جمعه مشکلات مردم و جامعه از این تریبون مطح گردیده که باید مسئولین برای این مشکلات چاره جویی نمایند و به تعبیر مقام معظم رهبری نمازجمعه قرارگاه فرهنگی هر شهری میباشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت های جوانان و جوان گرایی در جامعه گفت : میتوان با نقش دادن به جوانان در امور جاری برگزاری نماز جمعه ها و تعریف جایگاه برای آنان در جذب و کادرسازی برای نظام و انقلاب گامی بلند و عملی برای رونق هرچه بیشتر محافل نمازجمعه شد.

امام جمعه نوشین شهر با اشاره به تعطیلی نماز جمعه ها در دوران بیماری منحوس کرونا افزود : شاید این بیماری باعث تعطیلی نماز جمعه گردید ولی میعادگاه نماز جمعه تبدیل به محل برگزاری پویش های همدلی و مواسات برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا گردید که این عمل بدون حضور جوانان متعهد و انقلابی و همت مردم اتفاق نمی افتاد.

خان بابایی با تاکید بر اینکه فضای مجازی محلی برای انتشار و تبلیغ برای اعتقادات مذهبی و نکاتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است خاطرنشان کرد: انتشار نقد بر عملکرد های مختلف در سطح جامعه ، تبلیغ اعیاد و مناسبت های مذهبی و بیان مشکلات در این فضای میتواند در همدلی هر چه بیشتر مردم و مسئولین تاثیرگذار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز