بصیرت افزایی در سطح جامعه ، هدف اصلی و محوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۰:۳۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۴۱۳۳
بصیرت افزایی در سطح جامعه ، هدف اصلی و محوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
هدف اصلی و محوری این شورا در طول عمر بیش از چهار دهۀ خود که همزاد با پیروزی انقلاب اسلامی است بصیرت افزایی در سطح جامعه است .

به گزارش برناآذربایجان غربی ، طاهر بخشایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در دومین جلسه بزگداشت چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  در سالن جلسات این شورا برگزار شد ، ضمن تقدیر ازعملکرد دستگاه های عضو افزود : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد سال 1359 با موافقت حضرت امام خمینی (قدس سره) تشکیل شد ، این نهاد کهن در طول سالهای پس از تاسیس از همان ابتدا یکی از مهمترین و ضروری ترین وظائف در نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی است را برعهده گرفت .

وی افزود : برای تبیین اهمیت نقش‌آفرینی و عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بقای نظام و انقلاب دینی و اسلامی باید اندیشه‌های ناب امام خمینی (رحمت الله علیه) را مرور کنیم که با آینده نگری نهادهای انقلابی را تشکیل دادند .

بخشایی با اشاره به اینکه دنیا بر روی تبلیغات می‌چرخد و اداره می‌شود  اظهار داشت : چون مخاطب امور تبلیغی، مردم هستند اگر تشتت و ناهماهنگی و دخالت در امور میان نهادهای تبلیغی وجود داشته باشد موجب سلب اعتماد مردم بوده  و سلب اعتماد مخاطبین به منبع تبلیغی موجب کمرنگ شدن پیام مورد تبلیغ می گردد.

وی افزود : بعد از انقلاب تشتت بین دستگاه ها ، توطئه‌ها و کینه‌ورزی‌های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب ، ناهماهنگی  و بی‌‌تجربگی نهادهای نوپا بعد از انقلاب و وجود اختلافاتی در برگزاری مراسم باعث شد که وجود نهادی برای هماهنگی در امور تبلیغی به عنوان یک ضرورت احساس شود و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل گردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت : در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می تواند با هماهنگی بین دلسوزان اسلام و انقلاب  وبهره گیری از ظرفیت های تمامی نهادها وارگانها و سازمان های مردم نهاد نقش محوری خود را در هماهنگی برای برگزاری مراسمات مذهبی و ملی و انقلابی ایفا نماید که در این میان بهره مندی از توان ارزشمند جوانان مومن انقلابی که در رویکرد جدید شورا در استان  پررنگ تر شده است می تواند بسیاری از مشکلات احتمالی را حل نماید.

نظر شما