تاثیر مستقیم رسانه بر شکل گیری رفتار مردم

پایان اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۵:۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۷۰
پایان اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی
اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی، به اتمام رسید

به گزارش برنا آذربایجان غربی، فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام به اتمام رسیدن  طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: طرح پایلوت کاهش تصادفات جاده‌ای از ۲۱ خرداد ماه سال جاری در دو محور ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب با همکاری اکیپ‌های راهداری، پلیس راه، پزشکی قانونی و و صدا و سیما و با تصویب در کمیسیون ایمنی استان به مدت ۴۵ روز اجرا شد.

فاریابی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی در دو محور پرتردد و پر حادثه در محور‌های ارومیه - سلماس و ارومیه - نقده و میاندوآب اجرا شد، ادامه داد: در بازه زمانی اجرای طرح هر ۱۰ روز آمار توسط کارشناسان ایمنی تحلیل و بررسی می‌شد که نتایج دقیق آن پس از بررسی کارشناسان ایمنی اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تاثیرگذار مسئولین ذیربط در تربیت و فرهنگ سازی به صورت پایلوت در استان و در دو بخش علمی و کاربردی اجرا گردید.

فاریابی در خصوص نتایج مطلوب بدست آمده از طرح یاد شده گفت: در طول اجرای طرح طبق نظر سنجی به عمل آمده از کاربران جاده‌ها این نتیجه مهم احصا شد که بیشترین اطلاع رسانی و اثر بخشی از اجرای طرح توسط فضای مجازی صورت گرفته و تبلیغات محیطی در میزان آگاهی افکار عمومی تاثیر مثبتی دارد بعبارتی هر چقدر ارتباط بواسطه رسانه با مردم بیشتر باشد نتیجه مطلوبی در تغییر رفتار ترافیکی مردم خواهیم داشت، بنابر این از اصحاب رسانه انتظار می‌رود مانع از پنهان ماندن اخبار و وقایع مهم در میان حجم انبوه داده‌ها شوند.

این مقام مسئول در خصوص نقاط قوت طرح یاد شده بیان نمود: برای اولین بار تعریف نمودن ماموریت‌ها برای ارگان‌های ذیربط بصورت منسجم و هدف دار یکی از مهمترین این نقاط است. همچنین درگیر نمودن فضای مجازی و توجه به ایمنی و تصادفات جاده‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این طرح محسوب می‌شود که با استفاده از این ظرفیت برای اصلاح رفتار و الگوسازی از حضور اصحاب رسانه و در گام دوم مردم مشارکت‌های لازم صورت می‌پذیرد.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از اکیپ‌های مستقر در محور‌ها افزود: همکاران حاضر در طرح با انگیزه و علاقه شخصی و تعهد سازمانی خود بدون تامین مالی چهل و پنج روز بصورت منسجم حضور مستمر داشتند.

فاریابی اظهار داشت: امید است با اجرای موفق این طرح در دو فاکتور تاثیر افکار عمومی و منسجم و هدفمند دار نمون ماموریت‌ها در راستای کمک رسانی به بهبود وضعیت ترافیک در استان نقش آفرینی موثری داشته باشیم و این طرح الگوی مناسبی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در دیگر استان‌ها و کشور شود.

نظر شما