۵۱۶ پروژه ناتمام استان تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۰:۵۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۶۴۶۹
۵۱۶ پروژه ناتمام استان تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان این که ۵۱۶ پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد گفت: دولت تدبیر و امید سال پایانی خود را پشت سر می‌گذارد از این رو اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه طرح جامع محرومیت‌زدایی آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از زحمات نیروهای نظامی و انتظامی، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید سال پایانی خود را پشت سر می‌گذارد از این رو اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

وی با بیان این که انتظار می‌رود ۵۱۶ پروژه نیمه تمام استان تا دو سال آینده خاتمه یابد، خاطر نشان کرد: ۴۰۰ پروژه در مراحل پایانی اجرایی به سر می‌برد که می‌توان تا پایان سال آن‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: متأسفانه نوسانات قیمت بازار مشکلات عدیده‌ای در پیشبرد پروژه‌ها و روند اجرایی آن‌ها برای شرکت‌ها ایجاد کرده و ریسک شرکت‌های بخش خصوصی را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: عدم برنامه زمان بندی، عدم مدیریت راهبردی، عدم تعدیل مناسب و نوسانات قیمت سبب تعلل در اتمام پروژه‌ها شده و سبب بر جای ماندن پروژه‌ها و تحمیل هزینه‌های گزاف به دستگاه‌ها می‌شود.

رحمانی عنوان کرد: نظام، دولت و مردم با تحریم‌های ظالمانه دست و پنجه نرم می‌کنند، همین موضوع ما را ملزم به برنامه ریزی بهتر از پیش می‌کند تا بتوان مقابل تمامی مشکلات ایستادگی کرد و پروژه‌ها را به اتمام رساند.

وی با اشاره به حمایت سازمان بسیج سازندگی، یادآور شد: این سازمان با انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان می‌تواند نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها در شرایط نوسانی بازار و مدیریت این نوسانات از مهم‌ترین مسائلی است که این سازمان می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را یاری کند و از آن جایی که به دنبال سودآوری نبوده و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند می‌توانند کمک حال به نتیجه رساندن پروژه‌ها باشند.

رحمانی ضمن اشاره به افزایش امیدواری در میان مردم با اتمام پروژه‌ها، تأکید کرد: بر اساس تأکیدات وزارت کشور بایستی از گروه‌های جهادی در مورد واگذاری پروژه‌ها در مناطق روستایی و کم برخوردار حمایت شده و اولویت واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب طرح جامع محرومیت‌زدایی با سازمان بسیج سازندگی باشد. همچنین پیمانکاران و شرکت‌هایی که دارای رتبه‌های تخصصی استانی و کشوری هستند حق ورود به پروژه را دارند.

نظر شما