اجرای مطالعات نجات‌بخشی در سد‌های کانی‌سیب و چپرآباد آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۳:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۸۲۲۱
اجرای مطالعات نجات‌بخشی در سد‌های کانی‌سیب و چپرآباد آذربایجان غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انجام مطالعات نجات‌بخشی در سد‌های استان از جمله دو سد چپرآباد اشنویه و کانی‌سیب پیران‌شهر خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از روند مطالعات و بررسی باستان‌شناسی سد چپرآباد اشنویه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند و نتایج اولیه بررسی باستان‌شناسی مخزن این سد قرار گرفت.

جباری در این بازدید بر حفاظت از محوطه‌های شناسایی شده در مطالعات نجات‌بخشی در سد‌های استان تأکید و اظهار کرد: دو سد کانی‌سیب پیران‌شهر و چپرآباد اشنویه از جمله محوطه‌های شناسایی شده در سطح استان هستند که در اولویت نجات‌بخشی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این دو سد بر روی رودخانه زاب ساخته شده و مراحل انجام مطالعات و نجات‌بخشی در حوزه دو سد کانی‌سیب و چپرآباد در حال انجام است.

جباری گفت: تاکنون ۱۳ محوطه فرهنگی شناسایی شده که قدمت قدیمی‌ترین آثار شناسایی شده در آن به دوران پیش از تاریخ با قدمتی حدود ۷ هزار سال قبل بازمی‌گردد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین در این منطقه آثاری از دوران مفرغ، هزاره اول قبل از اسلام وجود داشته که مطالعه بر روی این محوطه‌ها می‌تواند در شناخت بهتر ادوار تاریخی در شمال‌غرب کشور تأثیرگذار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز